Ринок хлібобулочних виробів в Україні має стійку тенденцію до подорожчання продукції. Споживання хлібобулочних виробів, а значить і обсяг ринку, стабільно скорочується в останні роки.

Аналіз ринку хлібобулочних виробів показує, що причинами зменшення попиту на них є:

  • зниження кількості споживачів через тривалу депопуляції України;
  • поширення в суспільстві систем здорового харчування, які сприяють відмові від вживання традиційних хлібобулочних виробів;
  • зростання цін на соціальні сорти хліба після скасування їх державного регулювання.

Подорожчання хлібобулочних виробів відбувається також і через збільшення цін на інгредієнти: борошно, масло, яйця, а також вартість енергоносіїв, пального для транспорту, комунальних послуг, заробітної плати та інших складових рентабельності виробництва хліба.

Подорожчання «хлібного кошика» в Україні за останні чотири роки значно перевищувало річний індекс інфляції. Так, в 2019 році, при зростанні загального рівня цін на 4,1%, вітчизняний хліб подорожчав на 17,7%, тобто в чотири рази більше.

Ринок хлібобулочної продукції в Україні практично повністю складається з продукції вітчизняного виробництва. Невеликі партії українських хлібобулочних виробів експортуються в основному до США. 

За підсумками аналізу ринку хлібобулочних виробів в Україні можна прогнозувати подальше скорочення його обсягу, оскільки фактори, що впливають на цей параметр, збережуться в середньостроковій перспективі. Вітчизняним виробникам, для того щоб збільшити свою конкурентоспроможність, варто звернути більшу увагу на розширення асортименту за рахунок нової для України продукції, а також дієтичних сортів хлібобулочних виробів.

Повідомляє Аgroreview

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.