З настанням весни в Україні починається пора заготівлі найціннішого продукту без ціни – березового соку. Звичне ціноутворення важко застосувати до такого соку, а ще важче пояснити закордонним покупцям, що ж таке сік з берези, однак купують його за кордоном вельми охоче. Про це повідомив директор сертифікаційної компанії “Органік Стандарт” Сергій Галашевський.

“Цікаво, що березовий сік – це чистий маркетинг. Насправді цьому продукту немає ціни. Зазвичай існує розуміння ціноутворення, тут позиціонувати все набагато складніше.

Є країни для яких це взагалі у диковину: а це що таке? Це сік дерева! Як сік дерева? Всі знають кленовий сироп. Це не воно, але що – не зрозуміло”, – розповідає Сергій Галашевський.

“До речі, кришечка від склянки з березовим соком, коштує дорожче, ніж сам продукт. Цей факт свого часу було дуже важко усвідомити виробникам України. Але поступово вони почали працювати на експорт у різні країни”, – каже експерт.

“Якось ми їздили по Україні і шукали якісь нішеві специфічні продукти. Заїхали до компанії, яка виробляє березовий сік. Це був типовий радянський завод в Чернівецькій області. Ми з консультантом із Швейцарії починаємо куштувати цей березовий сік у звичайнісінькій трилітровій банці. Він запитує: ви не думали зробити менші ємності – літр, або ще менше? Ви взагалі на якого споживача орієнтуєтесь?

Директор заводу задумався. З часом на ринку з’явився березовий сік у меншій тарі – 300 мілілітрів”, – згадує Сергій Галашевський.

“Виробники з Чернівецької області досить активно представлені в Англії. Там на ринку представлено приблизно 5 торгових марок березового соку, і три з них робиться саме в Чернівецькій області. Підприємці з Буковини зробили з цього нішу і продають березовий сік з лимоном, шипшиною і кропивою”, – підкреслив директор “Органік Стандарт”.

На думку експерта, успіх такого продукту за кордоном залежить одразу від кількох факторів, зокрема від того, якою буде пляшечка і як виглядатиме логотип – такий продукт має привертати увагу. А ще, чимала кількість успіху в просуванні будь-якого товару залежить від навиків людини, яка займається продажем продукції.

Повідомляє Аgroreview