За 2019 рік у Німеччині частка відновлюваних джерел енергії у виробництві електроенергії склала 46%, а в деякі дні перевищувала 65%. Як зазначають у Інституті систем сонячної енергетики Товариства імені Фраунгофера, це рекордні показники.

«Зменшення використання вугілля сприяло захисту клімату, – наголошують фахівці. – У порівнянні з попереднім роком частка електроенергії, видобутої внаслідок спалювання бурого вугілля, знизилася на 22%, а кам’яного – на 33%».

Вагомість вугільної енергетики у Німеччині зменшилася торік з кількох причин. По-перше, погода у 2019 році була вітряною, що дозволило розширити використання енергії вітру для виробництва електрики і скоротити споживання вугілля.

З іншого боку, виробляти електроенергію на вугільних електростанціях стало значно дорожче через підвищення ціни на сертифікати, які дають компаніям право на викиди в атмосферу певного обсягу вуглекислого газу. Ціна на них у 2018 році в середньому становила 16 євро за тонну CO2, а в 2019-му зросла до 25 євро. Навіть газові електростанції стали більш прибутковими, ніж вугільні, оскільки під час їхньої роботи виділяється менше вуглекислого газу.

Саме ці фактори, згідно з первинною оцінкою “Робочої групи з енергетичних звітів” (Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen, AGEB), допомогли знизити викиди CO2 у Німеччині на 50 млн тонн порівняно з попереднім роком – тобто на 7%.

На думку міністра охорони навколишнього середовища та ядерної безпеки ФРН Свеньї Шульце, високі показники стали результатом політичних заходів, таких як виведення з експлуатації деяких вугільних електростанцій і реформа в ЄС торгівлі квотами на емісію парникових газів. «Вугільна електроенергетика стала дорожче, а “зелені” альтернативи – економічно більш привабливими, – пояснює міністр. – Далі багато що залежатиме від того, чи вдасться урядовій коаліції ухвалити подальші законодавчі ініціативи для розширення вітряної та сонячної енергетики. На це ми вже втратили занадто багато часу».

Тенденція до зростання відновлюваної і скорочення вугільної енергетики – “рух у правильному напрямку”, вважає Клаудіа Кемферт, голова відділу енергетики, транспорту та екології Німецького інституту економічних досліджень (DIW). «Зростання у вітроенергетиці сповільнилося, – підкреслює Кемферт. – Якщо не вжити термінових заходів, розрив у виробництві екологічно чистої електроенергії у Німеччині буде неминучий».

“Свій внесок у скорочення викидів СО2 повинні збільшити передусім транспортний і будівельний сектори, – підкреслює Клаудіа Кемферт. – Необхідно значно активніше сприяти розвитку залізничного транспорту – як для пасажирських, так і для вантажних перевезень, а також запровадити обов’язкову квоту на електромобілі під час реєстрації нових транспортних засобів і розширити інфраструктуру для їхньої підзарядки, посиливши норми на допустиму кількість емісії вуглекислого газу в ЄС».

За словами Клаудії Кемферт, власники автомобілів в подальшому повинні будуть відшкодовувати соціальні витрати за забруднення навколишнього середовища та завдані збитки здоров’ю. У 2021 року тонна таких викидів обійдеться водіям у 25 євро, а вже у 2025-му – у 55 євро.

Німецька екологічна організація Germanwatch загалом позитивно оцінює енергетичні показники Німеччини у 2019 році. «Той факт, що така індустріально розвинена країна як Німеччина тепер майже половину електрики виробляє з ВДЕ, є обнадійливим і позитивно позначиться на економіці країни, – впевнений Ольдаґ Каспар, експерт з міжнародної кліматичної політики в Germanwatch. – Однак для досягнення заявлених владою кліматичних цілей сонячна і вітрова енергетики Німеччини могли і повинні розвиватися значно швидше”.

Повідомляє Ecotown

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...