Український агросектор має величезні можливості для експериментів та впровадження інноваційних цифрових технологій. Тут працюють абсолютно різного розміру компанії, які вирощують широкий спектр сільгоспкультур, у тому числі овочевих.

Про це повідомив голова правління компанії  AgTech Ukraine Юрій Петрук.

За словами Юрія Петрука, раніше українські аграрії були досить консервативні щодо впровадження подібних технологій. З приходом до управління більш молодшого покоління ситуація суттєво змінюється.

При цьому різного розміру компанії підходять до втілення новацій по-своєму. Приміром, агрохолдинги розробляють продукт з нуля і під себе, на це витрачається багато часу та фінансів. Вони сподіваються далі продавати цей продукт, але у інших компаній виявляються абсолютно інші потреби. Натомість малі та середні компанії шукають готові рішення, які інтегрують і налаштовують під себе.

«Ми використовуємо 30-40% наших технологій, всі інші — імпортуємо. Проте не потрібно обов’язково ставати монополістами у виробництві технологій. Ми можемо інтегрувати краще з того, що є на ринку», — зазначає Петрук.

Вітчизняні ІТ-спеціалісти контактують напряму з кінцевими споживачами — аграріями, щоб чіткіше зрозуміти поставлену задачу, ширше розкрити тему підвищення врожаїв та експорту, «прокачати» економіку України з усіх боків. Така співпраця є найбільш продуктивною. Разом із тим, розробка програмного забезпечення частіше проводиться на експорт.

«Аграрне виробництво — це та галузь, де застосовуються топові технології, і часто вони затребувані більше за кордоном, ніж у нас, — ділиться Петрук. — В Україні бізнес працює за принципом «інвестиція повинна окуповуватися швидко» (2-3 роки). Проте є чимало технологій, які окуповуються через 5-10 років. Їх, на жаль, впроваджують не в Україні».

З іншого боку, у Франції аграрії вражені українськими фермерами та їхніми стартапами. Дотації роблять європейських фермерів більш лінивими, тож вони не так активно впроваджують нові технології.

Юрій Петрук також оцінив вплив активізації земельної реформи на впровадження IT-технологій. По-перше, він звернув увагу, що кількість проєктів та сервісів з управління земельним банком, купівлі-продажу та аудиту використання земель сільгосппризначення стрімко зростає. По-друге, останнім часом активними учасниками земельного аудиту стали об’єднані територіальні громади та інвестиційні компанії.

«Поки впровадження технологій, що стосуються управління земельним банком, має ріст у динаміці — всі готуються до ринку землі та роблять аудит своїх активів. Також у 2019 році до оголошення про відкриття ринку землі зростала популярність сервісів картування ґрунтів та визначення неоднорідності полів (як-от агрохімічні аналізи, сканування на електропровідність ґрунту, картування врожайності, супутникове зондування)», — говорить голова правління AgTech Ukraine.

Це означає, що підвищився інтерес до якісних показників полів, що раніше в Україні спостерігалося більше в овочівництві та садівництві, але було досить мало поширене в інших підгалузях рослинництва.

Також на даний час капітальні інвестиції у більшості агровиробничих компаній на паузі. Це ж стосується і впровадження технологій.

«Заплановані активності відбуваються, але кількість нових ініціатив менша, ніж у попередні роки», — підсумував експерт.

Повідомляє Агропортал

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...