5a6e0204ddc0c

Як відомо, п’ять років тому Україна зробила свій вибір на користь Європейського Союзу, підписавши угоду про зону вільної торгівлі. Це надало вітчизняним виробникам можливість більше товарів постачати на ринки європейських країн. Потрапити на полиці магазинів цілком реально, хоча, водночас, це досить непростий процес. Поступово українські виробники привертають увагу європейських ритейлерів, розповідає Тіно Цайске, генеральний директор компанії Metro Cash & Carry Україна.

У країнах Євросоюзу більшість ринку роздрібної торгівлі контролюють великі мережі. Конкуренція між ними досить жорстка, часто магазини відкриваються по сусідству один з одним, і боротьба в буквальному сенсі ведеться за кожного покупця.

Українським ритейлерам працювати набагато простіше. У країнах ЄС, щоб привернути кожного нового клієнта — їх потрібно дивувати, постійно оновлювати асортимент і пропонувати ексклюзивну продукцію за невисокими цінами. І нерідко цим користуються українські виробники, які випускають товар хорошої якості і готові продавати його дешевше, ніж колеги в країнах Європи.

Єдиного асортименту, як підібрати продукцію для всіх магазинів мережі, немає. Вибір асортименту для кожного супермаркету залежить від формату мережі і країни, в якій вона працює.

Важливу роль відіграє і цільова аудиторія. Наприклад, головними клієнтами центрів оптової торгівлі Metro є підприємці, тому їхні інтереси враховують передусім під час формування пропозиції товарів. Це означає, що більшість продукції мають постачати у великих упаковках, клієнтам HoReCa (кафе, ресторани) потрібно запропонувати великий асортимент соусів, одноразових стаканчиків і професійного посуду. У супермаркетах, які працюють зі звичайними споживачами, такого асортименту спеціалізованої продукції немає.

На полицях магазинів у Чехії, Німеччині або Франції вже зараз можна знайти відомі українські продукти.  Проте, кожна країна самостійно обирає асортимент продукції, яку вона представляє в своїх магазинах, враховуючи свої особливості.

Найвищі шанси потрапити на полиці європейських магазинів має насамперед сільськогосподарська продукція, серед якої мед, горіхи, борошно і соняшникова олія. Перелік цієї продукції найближчими роками розширюватиметься, оскільки в цьому зацікавлені не тільки самі виробники, але й роздрібні покупці.

Повідомляє Пропозиція