Міжнародна команда під керівництвом Нідерландського інституту екології (NIOO-KNAW) та Університету Вагенінгена та досліджень (WUR) довела, що мікроорганізми, котрі живуть всередині коренів рослин, об’єднуються для того, щоб підвищити ріст рослини та їх терпимість до стресів.

Деякі види «резидентних» бактерій можуть захищати коріння рослин від грибкових інфекцій. Дослідники з Нідерландів (Вагенінген, Лейден, Роттердам), Бразилії, Колумбії та США зробили це відкриття, використовуючи метагеноміку — форму ДНК-технології, яка аналізує гени з навколишнього середовища, щоб виявити раніше приховане різноманіття місцевої мікробної спільноти.

Керівник дослідної групи з NIOO-KNAW Джос Рааймейкерс заявив, що дослідникам вдалося реконструювати склад і функції цієї спільноти бактерії в коренях рослин, заснованої виключно на послідовності ДНК.

«Ми виявили справжню скарбницю властивостей бактерій, про яку ми ще навіть не здогадувались. Це лише верхівка айсберга. Бактерії мають важливе значення для функціонування рослин, тварин і людей. Наша основна мета полягала в тому, щоб виявити мікроорганізми всередині коренів, які набираються рослиною, коли вони піддаються атаці грибкових збудників. Наше дослідження являє собою великий крок вперед для розвитку більш стійких систем вирощування сільськогосподарських культур із меншою кількістю пестицидів», — зазначив Джос Рааймейкерс.

Бактерії, при загрозі зараження рослини, всередині коренів починають виробляти різні корисні речовини. Наприклад – хітинази, ферменти, що руйнують клітинні стінки атакуючих грибкових збудників.

Експерименти на цукровому буряку послідовно доводили ефективність такого підходу у придушенні грибкових інфекцій коренів.

«Мікроорганізми, що живуть у коренях, також виявились багатими досі невідомими генетичними властивостями. Нове програмне забезпечення, розроблене дослідниками Вагенінгенського університету полегшує порівняння тисяч видів ДНК одночасно.

Використовуючи цей метод, дослідники виявили понад 700 невідомих генних кластерів, які виробляють унікальні речовини. Поки що у світі було зафіксовано лише 12.

Дослідження команди є частиною проекту BackToRoots, який отримав фінансування від Голландської дослідницької ради (Applied & Engineering Sciences). BackToRoots спрямований на підвищення продуктивності рослин через дослідження корисних мікробних спільнот, у тому числі таких, що виявляються у диких предків сучасних культур.

Повідомляє AgroTimes

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.