Сомалійська сім’я, яка змушена була залишити свою країну і шукати прихистку деінде у світі, оселилася в Одесі й вирішила започаткувати тут агробізнес. Родина біженців заснувала невелике виробництво сомалійських соусів під брендом Lul і тепер просуває їх у торгові мережі та заклади харчування. Зокрема вже налагодили співпрацю з одеськими ресторанами Zodiac і ведуть переговори з їхніми конкурентами.

Ідея заснування бізнесу належить матері Муніри й Ібрагіма – 34-річній Лул Ібрагім Мохаммед. Батько не вірив в успіх підприємництва в Україні. Проте Лул вважала, що той, хто хоче, – досягає, якщо діяти всією родиною.

«Подумала: що я вмію робити найкраще? Я вмію готувати сомалійські соуси. І я люблю це робити. Це був мій шанс. Так до мене прийшла ідея для сімейного бізнесу, і ми почали діяти», – розповідає Лул.

Попри бюрократичні перепони, родині вдалося отримати дозволи, зареєструвати компанію – ТОВ. На оформлення документів знадобилося 2 роки. Гроші для старту родині Муніри й Ібрагіма давала бабуся, яка жила в Лондоні.

Далі родина сомалійців виграла грант ООН на суму 120 тис. грн, за які придбала устаткування для розливу соусу.

Тернистий шлях просування продукції

Виготовити якісну й унікальну продукцію виявилося для родини значно легше, ніж просувати її. Сомалійці запропонували кілька видів соусу мережі Метро. Там їх попередили, що для співпраці потрібен великий обсяг.

«Ми на день можемо виготовляти максимум 1 тис. пляшок, а мережі Метро потрібно було десятки тисяч на день», – говорить Ібрагім.

У торговельній мережі Таврія з підприємців зажадали від 100 тис. грн за вхід бренду, а також 500 грн на місяць – у кожен супермаркет, де стоятиме соус.

«І якщо протягом трьох місяців наш продукт продаватиметься погано, вони повертають його, а гроші – ні. Нас в Одесі ще ніхто не знав. Все було складно», – ділиться Муніра.

Досвід спілкування з АТБ також був невдалий. Запропоновані мережею умови були неможливі для бізнесменів-початківців. Зрештою родина вирішила віддавати свої соуси у сусідні магазини – нижче від собівартості.

Нещодавно Муніра й Ібрагім потрапили на семінар у Сільпо, який проводила в Києві компанія «Лавка традицій». Там вони дістали запрошення на курси, де дізналися про систему HACCP та як із нею працювати: про маркетинг, рекламу, санітарні норми, оформлення етикеток та проходження експертизи.

Це дало новий поштовх сімейному бізнесу. І тепер у сомалійців виникла ще одна бізнес-ідея – виготовлення органічної горіхової і шоколадної пасти. Наразі їхня нова продукція – на стадії реєстрації.

Поки що бізнес родини сомалійських біженців не досяг успішної точки, але підприємці не здаються. «Ми будуємо бізнес для наших онуків», – говорить Лул Ібрагім Мохаммед.

Повідомляє Landlord

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.