Захист, комунікація та утримування продукції разом – найважливіші функції пакування ягідної продукції. Упаковка – це не лише контейнер, це і захисні кутики і стрічка, якою обгортаються палети. Більшість клієнтів у Європі вимагають екологічного пакування, яке може бути використано повторно. Загалом, європейський ринок ставить дуже високі вимоги до пакування, особливо це стосується рітейлерів. Про це розказав Харм Ферпаален, міжнародний консультант Проекту Міжнародного Торговельного Центру (ІТС) під час семінару «Післязбиральна доробка ягід», організованого сумісно з Асоціацією «Ягідництво України».

Упаковка повинна захищати від бактерій та бруду, в першу чергу. Ягоди, вкриті пилом не приймуть у європейському магазині, наголошує експерт. «Була історія. Жінка у Великобританії купила лайм у супермаркеті. З’ясувалося, що плід містив підвищену дозу пестициду. Через чотири роки досліджень покараний був фермер, який виростив цей лайм, не супермаркет», – розказав Харм Ферпаален.

Інформація на пакуванні – це в першу чергу назва продукту, часто фермери забувають про цю очевидну річ. Країна походження, розмір та діаметр, вага, клас продукту також повинні бути вказані на упаковці. «Дуже важливо зазначити температуру, при якій має складуватися і зберігатися продукт. Для ягід це проміжок від 0 до 2ºС. Якщо ви поставите 1ºС, до вас будуть приходити зі скаргами».

Також на пакуванні повинна бути контактна інформація про виробника/експортера – експерт рекомендує зазначати, перш за все, електронну пошту.

Сприяння повторному використанню – ця інформація також повинна бути на упаковці, крім того зараз дуже цінується легкість відкривання, закривання та дозування. «Пакування, що важко відкрити чи закрити викликає негативні емоції, що переносять і на продукт вцілому», – підкреслив експерт.

Тренди в упаковці

В ягідному бізнесі поступово відходять від розкладачок і переходять до пінеток з пластиковою кришкою, яку можна легко відкрити і закрити, використати повторно. Експерт взагалі вважає, що розкладачки скоро будуть забуті.

Первинне пакування – це те, що навколо самого продукту (пінетка, відерце, каретка, шейкер, розкладачка).

Вторинне пакування захищає продукт та його первинну упаковку, яку здебільшого і бачить покупець, наприклад коробка, лоток. «На разі дуже популярні шейкери та відерце. Шейкери часто використовуються при промоакціх, коли продукція рекламується як перекус. Такі пакунки з ягодами можна побачити на заправних станціях». Також експерт переконаний, що майбутнє за пінетками під плівкою, тому що ними легко користуватися і можна повторно використовувати.

Третинне пакування – транспортне, що знімається оператором роздрібної мережі перед розміщенням у торговому залі (палета з дерева, захисні картонні кутники, пакувальна стрічка, поверхове накриття), це пакування залишається у дистриб’юторів.

Скоро у Європі буде популярним пакування по 3-4 кг в картонних коробках. «Якщо фрукти з Чилі експортують в маленьких пінетках, то у подальшому виникають проблеми з цією продукцією, оскільки її потрібно перепаковувати. Крім того, інколи продукція в упаковці по 250 г продається краще, ніж в упаковці 150 г, і це важко передбачити. А продукцію в ящиках легко може перепакувати сам дистриб’ютор», – додав Харм Ферпаален.

Новинки серед первинного пакування – мікс чотирьох ягід в одній пінетці, картонне пакування з можливістю повторної переробки (без воску, пластику, інформація надрукована чорнилами з овочевою основою), а також 4-блочна пінетка під плівкою (особливо цікава для дітей). Стають все більш популярними коробки-човники.

Палети з дерева деякі експортери вимагають пропарювати кип’ятком. Розмір палети залежить від коробок для пакування. Деякі рітейлери не приймають палети розміром 100 на 120 см. Палети з полістиролу – зручні для авіаперевезень, тому що їх вага приблизно 3-4,5 кг.

Пристрої для моніторингу продукції

Краще моніторити перевезення наживо: місцезнаходження і температурні коливання за весь період подорожі. Хоча трекер не працює над водною поверхнею, проте потім, на суші можна отримати всю інформацію і пред’явити претензії перевізнику, також це інструмент аналізу роботи транспортної компанії. До того ж це є доказом (навіть юридичним) у випадку оформлення претензії. “Надсилайте перевізнику правила перевезення вашої продукції та виховуйте його”, – закликає експерт.

Важливо також дотримуватися розмірів пакування. У випадку з європейськими контрагентами, спікер радить працювати через імпортера-посередника, а не напряму з супермаркетом. «Сертифікація дуже важка, якщо ви підписалися під програму поставок. У випадку, якщо ви не дотримались термінів чи інших умов сертифікації, то вас просто викинуть з цього ринку. Вкрай важливо постачати певний обсяг протягом контрактного періоду, один виробник з цим може не впоратися. Наприклад, якщо хочете постачати троянди до британського рітейлу, вони повинні бути п’яти кольорів (білі, червоні, жовті, рожеві та двокольорові). І коли виробник не зміг надати білі квітки, він змушений купувати їх деінде за високою ціною, щоб не втратити гарний контракт».

Повідомляє Пропозиція

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.