Британський стартап планує побудувати біоелектричний гібридний літак на 18 місць. Концепцію літака Bio Electric Hybrid Aircraft (BEHA) розробила компанія Faradair Aerospace.

«Екологічний літак на біопаливі буде видавати в два рази менше шуму, ніж звичайні реактивні літаки завдяки електродвигуну, який буде використовуватися для зльоту і посадки, – стверджує керуючий директор Faradair Aerospace Ніл Клафлі. – При зльоті машина буде виробляти тільки 60 дБА (акустичний децибел), тоді як у звичайних реактивних літаків цей показник досягає 140 дБА».

У нинішню модель – M1H – включена запатентована конфігурація потрійного кільця крила, яка дає літаку велику піднімальну силу та забезпечує можливість швидкого зльоту і посадки (Short Take-Off and Landing).

«Безпосередньо для польоту, а також для підзарядки електродвигуна в задній частині літального засобу встановлять турбогвинтовий двигун потужністю 1600 кінських сил, – зазначають у компанії. – Літак зможе сідати і злітати з більш коротких злітно-посадкових смуг – йому потрібно лише 300 метрів при наявності векторної тяги, яку забезпечать два протиобертових вітрових гвинта, особлива форма крила і легкий корпус з вуглецевих композитів».

Багатофункціональний літак BEHA M1H дозволить операторам надавати послуги повітряного транспорту і здійснювати регулярні перельоти: приміром, вдень для пасажирських перевезень, а вночі – для вантажних, пояснює керуючий директор Faradair Aerospace Ніл Клафлі. «Літак можна використовувати для пасажирських і вантажних перевезень на швидкості 370 кілометрів на годину, – зауважує Ніл. – Це відкриває нові можливості, які не обслуговуються діючими повітряними судами”.

Перший комерційний політ нового літального засобу намічений на 2025 рік.

Група інженерів, що співпрацює з Університетом Суонсі, передбачає, що перш за все розробкою зацікавляться невеликі авіалінії. По-перше, на новому літаку переліт, наприклад, між Лондоном і Манчестером стане коротшим – 42 замість нинішніх 60 хвилин. По-друге, повітряне судно працюватиме на біопаливі замість традиційного реактивного палива, що робить його більш екологічним. А використання електрики для посадки і зльоту скоротить витрати на переліт, що знизить вартість квитка для пасажирів і, ймовірно, приверне нових клієнтів.

Компанія також стверджує, що конфігурація літака може бути змінена з пасажирського на вантажний всього за 15 хвилин, що робить його ще більш привабливим для перевізників, які мають намір використовувати літальний апарат для різних потреб.

Повідомляє Ecotown