Іспанець Хосе Луїс на Київщині вирощує салат для мережі McDonald’s в Україні. Ферма є підрозділом іспанського холдингу ABM Holding.

Близько 50 гектарів полів з салатами розташовані у Броварському районі. Тут вирощують два види салатів: “айсберг” та віднедавна – “батавію”.

“Айсберг” є новим для українських полів, він належить до родини айстрових і схожий на звичайну українську капусту. У Європі цей салат користується значно більшою популярністю. Лише цього року компанія “Фіно верде” налагодила вирощування “батавії” для бургерів “Маестро”.

Окрім цих видів салату, вирощують тут також і лолороссо, фрізе та ромен. Працівники компанії постійно радяться зі своїми іспанськими колегами – у них більше досвіду. Минулого року команда іспанських агрономів жила на київському полі, аналізуючи нюанси вирощування салату в українських умовах. Сприятливий клімат, гарна земля і ринок реалізації — основні причини іспанських інвестицій в Україну. Вітчизняний ринок салатів ненасичений. За прогнозами Хосе Луїса, найближчим часом він зросте мінімум на 15-20%.  Цикл вирощування салату – близько 60 днів.

На полях під Києвом салат збирають вручну, зрізають качанчики і відправляють на завод під Макаровим. Витрати на вирощування салату в Іспанії та Україні не відрізняються, адже чимало необхідного імпортується. Всього витрати на один гектар в Іспанії оцінюються в 6-9 тисяч євро. В Україну підприємці інвестували 5,5 мільйонів євро. Побудований завод з переробки салату має площу майже 2 тисячі кв. метрів, працює на ньому близько 50 осіб.

На завод салат потрапляє в автомобілях з охолоджувачами при температурі 1-4 градусів за Цельсієм. Після розвантаження продукт потрапляє на лінію з підготовки сировини, де оператори видаляють салатні качани і знімають припечені на сонці листки салату. На цьому робота людей на заводі закінчується. Салат двічі миють, нарізають, висушують та складають у пакети з азотом. Термін зберігання салату всього тиждень, тому його якнайшвидше потрібно доставити та реалізувати.

Протягом минулого року компанія виготовила 1 мільйон кілограмів салату, а у цьому році планує збільшити результат ще на 30%. Окупність заводу – 5 років, 80% купує McDonald’s, решту – Ашан та Fozzy. Взимку ж компанія обробляє імпортний салат.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.