Конституційний суд України (КСУ) визнав такою, що не відповідає Конституції України, Стратегію удосконалення механізму управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними.

25 червня КСУ ухвалив відповідне рішення у справі за конституційним поданням народних депутатів щодо конституційності постанови Кабінету міністрів «Деякі питання удосконалення управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними» від 7 червня 2017 року № 413 зі змінами.

Постановою №413, зокрема, затверджено Стратегію удосконалення механізму управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними. Вона врегульовує на підзаконному рівні умови та порядок набуття права власності та користування землею, які, на думку КСУ, мають визначатися виключно законами України. Тим самим, за рішенням КСУ, Кабінет міністрів вийшов за межі своїх повноважень, встановлених Конституцією України.

Зокрема, даною постановою врегульовувалися такі важливі для земельного ринку питання як:

– щоквартальні ліміти на площі державних земель, які передаються громадянам в рамках безоплатної приватизації;

– зобов’язання для Держгеокадастру передавати державні земельні ділянки в оренду не більше, ніж на сім років (для меліорованих земель – 10 років) та встановлювати стартову ціна лота при продажу прав оренди на аукціоні не менше 8% від нормативної грошової оцінки;

– недопущення внесення змін до договору користування земельною ділянкою в частині зменшення розміру плати за користування та/або збільшення строку дії договору оренди земельної ділянки та/або договору емфітевзису.

«Ця постанова задавала певний вектор державної політики щодо управління державними землями. Визнання її положень неконституційними фактично повертає свободу управління державними землями територіальним управлінням Держгеокадастру, – зазначив заступник генерального директора Українського клубу аграрного бізнесу зі взаємодії з органами державної влади Роман Граб. – Зокрема, припинення дії положень, що врегульовували особливості продажу права оренди на державні землі, з одного боку, надають місцевим органам певну гнучкість в ухваленні рішень, з іншого – створюють можливості для зловживань».

 

Повідомляє Agrotimes

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.