Динаміка світового та локального виробництва солоних снеків залежна від тенденції здорового способу життя, так як активний її вплив у багатьох країнах знижує показник виробництва та імпорту. Все частіше європейський споживач віддає перевагу фруктам та овочам, а не картопляним чіпсам, які вважаються «некорисною їжею». 

Український ринок даної продукції представлений як вітчизняними так і імпортними товарами. Варто зазначити, що в останні роки спостерігається зростання внутрішньої пропозиції, в той час як експортні відвантаження знижуються. Так за 2018 рік загальний обсяг виробництва зріс на чверть, у порівнянні з 2017 роком (8,6 тис. тонн проти 6,4 у 2017 році). За підсумком чотирьох місяців 2019 року зростання склало 4,8% (2,88 тис. тонн), якщо порівнювати з аналогічним періодом 2018 року (2,75 тис. тонн).

«Імпортний ринок стабільно переважає українське виробництво і має свої «вершини». Снеки не є продуктами першої необхідності, тому на закономірність динаміки впливає суто внутрішній попит. Динаміка імпортного ринку подібна до коливань на внутрішньому ринку. Постачання у 2018 році перевищували 2017 рік на 27%, однак у січні-квітні 2019 року показник знизився на 2,8%. Хоча говорити про остаточну перемогу внутрішнього гравця рано, так як імпортні постачання перевищують внутрішню пропозицію майже в 1,5 рази», – стверджує Олександра Кищук, аналітик Ради з питань експорту продовольства (Ukrainian Food Export Board, UFEB).

В той час, експортні відвантаження чіпсів з країни у поточному році знаходяться в межах 200 тонн на місяць. Україна не має конкурентного становища на світовому ринку, але якщо говорити про оптимальні ринки збуту, вітчизняним виробникам варто звернути увагу на такі країни як Республіка Молдова, Білорусь та Литва.

Ринок Білорусії у сегменті картопляних чіпсів у 2019 році за попередніми прогнозами оцінюють у $105 млн.  Очікується, що ринок впродовж п’ятиріччя зросте на 8%. Середнє внутрішнє споживання на особу зросте до 1,9 кг у 2019 році, це середній показник споживання у світі.

«Споживання картопляних чіпсів для даної країни є традиційним. Однак українському експортеру варто врахувати, що споживач звертає увагу на вартість та акційні пропозиції у торгових мережах. Тому конкуренція з іншими виробниками буде важливою перевагою», – інформує експерт.

Динаміка споживання іншого гравця ринку – Литви, також залежна від споживача та його свідомого вибору. Сегмент картопляних чіпсів у 2019 році оцінюється у $57 млн. Очікується, що ринок впродовж п’ятиріччя зросте на 0,9%. На відміну від Білорусії, середнє споживання снеків на душу населення за попередніми очікуваннями складає 2,3 кг. Даний ринок досить конкурентний, так як на ньому присутні такі гравці як Lay’s і Cheetos.

Республіка Молдова є одним з головних покупців українського продовольства. Перспективним він є і у сегменті картопляних чіпсів ( обсяг ринку у 2019 році оцінюється у $22 млн, а зростання у період 2019-2023 років складе 5%). Внутрішнє споживання майже відповідає світовому – 0,8 кг.

«Даний ринок залишається досить конкурентним, а перевагою продукції буде її «сімейна» упаковка» – повідомляють в UFEB.

Хоча тенденція до здорового харчування та зростання інформованості споживача впливає на загальний показник сектору «нездорової їжі», однак сегмент солоних снеків є досить перспективним. Прогнозоване зростання впродовж 2019-2023 років складає 3,8% до $41,8 млрд. Головним споживачем залишається США (40% всього ринку). Частка України на світовій арені менша 1%, однак це не робить даний продукт менш затребуваним.

Повідомляє Рropozitsiya

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.