Укладення контрактів – важливий елемент діяльності агропідприємців. Вдала угода здатна забезпечити значні прибутки аграріям, тоді як її розірвання може потягнути за собою великі збитки. Щоб уникнути конфліктних ситуацій, слід дотримуватися правильно підготовленої стратегії дій.

Усе частіше контракти укладаються в месенджерах, брокер отримує згоду на базові умови лаконічним «ок», а фінальний проект надсилають колегам для підписання лише після численних нагадувань надокучливого контрагента. Ми навіть не завжди знаємо точну назву компанії, з якою щойно уклали угоду, або імена та посади співробітників, які надали згоду на укладення контракту.

Тим не менш, особливість галузі така, що прибуткова угода, укладена сьогодні, наступного дня може стати збитковою, і ми вже намагаємося «вийти сухими» з такої угоди. Вподобана тактика багатьох трейдерів – «і я – не я, і хата не моя», звісно ж, невідворотно призводить до зриву угоди і конфлікту, що зазвичай перетікає в арбітраж.

Відповідно, спори про те, чи був укладений контракт, не втрачають актуальності, залишаючись з року в рік предметом розгляду значної кількості торговельних арбітражів.

Однаковими також залишаються аргументи, які використовують трейдери, щоб відмовитися від укладеного контракту. Досить часто відсутність печатки та підпису, в арбітражі перетворюються у позицію захисту для однієї сторони, а для іншої – стають її головним болем.

Тим не менш, подібні аргументи не створюють нічого нового, якими б вони кмітливими не здавалися. Для арбітрів більшість із них є тривіальною затертою «платівкою», яку хочеться змінити.

Застереження і поради аграріям при укладенні контрактів дає старший юрист провідної вітчизняної юридичної фірми AVELLUM Дмитро Коваль:

  • Будьте зрозумілими та ясними у своїх діях. Під час ведення кореспонденції представляйте вашу позицію простими словами, прямою мовою, без багатозначності написаного та уникайте невизначеності. Те ж саме вимагайте від вашого контрагента. Просіть уточнення позиції. Краще зайвий раз перепитати, ніж пізніше опинитися у складній ситуації.
  • Не мовчіть. Якщо ви хочете, щоб контракт вважався укладеним тільки після його підписання обома сторонами, або погодити істотні для вас умови, або якщо у співробітника, який проводить переговори, немає повноважень і так далі – якнайшвидше повідомте про це вашого контрагента. Пам’ятайте, що ваше мовчання може бути використано проти вас.
  • Не панікуйте. Спорів та конфліктних ситуацій неможливо завжди уникнути. Якщо виникає конфлікт, не поспішайте «рубати з плеча» і одразу писати контрагенту листи зі скаргами, або навпаки «залягти на дно», ігноруючи його повідомлення. Зазвичай, сторони роблять найбільше таких помилок саме на початкових стадіях конфлікту. Насправді конфлікту можна легко уникнути за допомогою правильно підготовленої стратегії дій.

Повідомляє Landlord

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.