Сезон спаржі 2019 року вже вийшов на фінішну пряму та вже зараз можна зробити висновок, що ця культура у споживачів перейшла в розряд улюблених. Про це розповіла Тетяна Івченко, керівник лабораторії генетичних ресурсів і біотехнології Інституту овочівництва і баштанництва УААН.

На думку фахівця, сезон виявився успішним для поки нечисленних виробників цієї культури, оскільки відбулося значне зростання попиту на спаржу, особливо в сегменті HoReKa. Незважаючи на зниження ціни на зелену спаржу в порівнянні з 2018 роком, завдяки збільшенню обсягів ринку, налагодженню стабільних каналів збуту і вдалим маркетинговим стратегіям кращих виробників, рентабельність виробництва була достатньою для подальшого розвитку даного напрямку овочівництва.

«Кліматичні умови поточного сезону (високі температури в кінці квітня і в червні, заморозки і тривале похолодання на початку травня) показали необхідність налагодження стабільного конвеєра надходження цієї продукції. Забезпечити стабільні поставки спаржі можливо різними способами. Перш за все, за рахунок правильного підбору гібридів, різних способів мульчування, укриття насаджень та організації холодового ланцюга для короткострокового зберігання продукції»- зазначає Тетяна Івченко.

У цьому сезоні стала відчутною і конкуренція на внутрішньому ринку спаржі. Ресторани встановлюють все більш високі вимоги до якості продукції, і це стосується не тільки вимог до калібрування, пакування і смакових якостей пагонів. Спаржа для громадського харчування повинна бути не тільки свіжою і правильно охолодженої, вона перш за все повинна бути безпечною для споживача. Тому дотримання санітарних норм на всіх етапах вирощування та передпродажної підготовки є обов’язковим.

«На жаль, багато дрібних виробників спаржі, які намагалися заробити на вирощуванні цієї культури, не отримали якісної продукції і пояснити це можна тільки одним – браком знань, відсутністю бажання вчитися і ігнорування рекомендацій фахівців», – впевнена експерт.

Наразі експорт спаржі – це питання вже найближчого майбутнього. Українські фермери пред’являють підвищені вимоги до посадкового матеріалу при вирощуванні культур, призначених для багаторічного використання. Тому в даний час вони потребують отримання об’єктивної інформації про всі найважливіші характеристики як уже популярних, так і перспективних для вирощування в Україні гібридів спаржі. Крім параметрів врожайності, якості, стійкості до екстремальних умов навколишнього середовища, їх цікавить –  вирощування яких гібридів забезпечить стабільне конвеєрне виробництва зеленої спаржі не менше 3 місяців і наскільки вирощена продукція буде відповідати в  майбутньому високим вимогам міжнародної торгівлі.

Для отримання об’єктивної інформації значну частину вищевказаних показників необхідно визначати при випробуванні генотипів в природно-кліматичних умовах нашої країни. Тому в Інституті овочівництва і баштанництва УААН прийняли рішення створити полігон для випробування перспективних для виробництва зеленої спаржі гібридів провідних селекційних компаній світу:

  • Guelph Millennium, Guelph Eclipse, Guelph Equinox – University of Guelph (Канада);
  • Greenic, Vittorio- Rutgers University і Atlas i Apollo – Walker Brothers Inc. (США);
  • Pacific Challenger 1, Pacific Challenger 2, Pacific Green, Pacific Summit, Pacific Endeavour – Aspara Pacific (Нова Зеландія), а також двох провідних компаній з Нідерландів Limgroup (Avalim, Aspalim, Gijnlim, Portlim, Javalim, Xenolim) і – Bejo (Cumulus, Bacchus, Prius, Erasmus).

Повідомляє EastFruit

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.