Людський фактор, загальна організаційна культура компанії, а також обмежена кількість інвестицій – ті чинники, які гальмують впровадження інновацій. Крім того, на ринку AgTech послуг не вистачає консультантів. Про це говорили на аграрній панелі під час Міжнародної зернової конференції Grain Ukraine.

Більшість компаній недокапіталізовані з точки зору техніки. У них банально стара техніка. «За різними даними  до $200 з гектара можна отримати додатково тільки шляхом оновлення та впорядкування парку техніки», – вважає Артем Беленко, засновник компанії SmartFarming.

Інвестувати в інноваційні компанії – це ризик, зазначає Дмитро Мотузко, керівник проекту «Адамполь Соя» компанії «АТК». «Агроном – найголовніший ворог інвестора, у нас агрономів в компанії немає. Наука – річ дорога, Україна собі цього не може дозволити. В світі лише п’ять країн можуть похвалитися наявністю у них розвиненої аграрної наукової галузі. Але ми можемо виступати експериментальним майданчиком для інновацій», – пояснив Д. Мотузко.

Сьогодні компанії активно вкладають кошти в системи паралельного водіння, технології обробітку грунту. «Тому в найближчі два роки трендом буде підвищення ефективності посіву», – упевнений Артем Беленко.

«Зараз з кожного гектара можна збирати нескінченну кількість інформації. З неї можна створювати сам продукт. Але поки вони не знаходять комерційного запитання, і компанії, що займаються подібними продуктами, живуть за рахунок інвестицій», – додав А. Беленко.

«Зараз в Україні взагалі немає розуміння, як повинен розвиватися сектор. Особливо малі і середні господарства. Потрібні експерти, які допоможуть розібратися у всій різноманітності нових продуктів в AgTech сфері. Таких консультаційних послуг катастрофічно не вистачає», – вважає Артем Беленко.

Передає propozitsiya.com

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.