В Україні практично не використовується значний потенціал з виробництва біопалив. Замість власного виробництва, Україна щороку експортує значні обсяги сировини, залишаючись залежною від імпортованих нафтопродуктів. 

«Зважаючи на значну залежність України від імпорту нафтопродуктів, нам вкрай важливо розвивати своє виробництво і збільшувати частку заміщення нафтопродуктів біопаливом. Потенціал країни з виробництва біопалива дозволяє замістити до 35% імпортного дизелю, а біоетанолу – до 10% бензину. Але для цього потрібні фінансово-економічні стимули та формування гарантованого попиту на моторні біопалива», – зазначив Олексій Оржель, керівник сектору «Енергетика» BRDO (експертно-аналітичний центр з регуляторної політики в Україні). Він додав, що виробництво біопалива сприяло б і розвитку суміжних сфер (обладнання), давало б додаткові робочі місця.

Енергетична стратегія України передбачає, що у 2020 році сукупні обсяги використання біомаси, біопалива та відходів мають становити 4,9%. До цього ж року, відповідно до Національного плану дій, обсяг використання біоетанолу в транспортному секторі має скласти 320 тис. тонн, а біодизелю – 70 тис. тонн. При цьому сукупний обсяг споживання біопалива транспортним сектором у 2017 році становив 45 тис. тонн.

В світі за рахунок моторного біопалива задовольняється близько 4% транспортного енергоспоживання, а в Україні ж – менше 1%. В ЄС з 2013 року впроваджується Стратегія розвитку альтернативних джерел енергії, розказала Рута Балтаузе, експерт з питань енергетики Групи підтримки України Представництва ЄС в Україні. «Рідкі моторні палива є основними компонентами, що дозволять замістити значну частину дизелю та бензинів у транспортному секторі. Тому Україні критично важливо сфокусуватися на власному виробництві замість експорту сировини, з обов’язковою умовою дотримання вимог сталого розвитку. Ми готові всіляко підтримувати вас на цьому шляху», – зазначила вона.

За оцінкою BRDO, для розвитку біопаливної галузі необхідно створити чітке і прозоре законодавство, а також низку фінансово-економічних стимулів, серед яких: скасування або суттєве зниження ставок акцизного податку на біодизель і його суміші та моторні бензини із вмістом біоетанолу; скасування необхідності подання податкового векселю для виробників біоетанолу. Також потрібне формування гарантованого попиту на моторні біопалива, наприклад, встановлення ринкових квот та графіку підвищення частки біопалива в загальному обсязі палив, або надання державної підтримки (субсидій), суб’єктам господарювання, що працюють у цій сфері.

Передає propozitsiya.com

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.