Молодий бізнесмен з Білорусі винайшов оригінальну технологію обробки меду і зумів зацікавити своєю продукцією найбільшу торгову екомережу США Whole Foods, а також третього за величиною ритейлера світу Kroger. У 2018 році його річна виручка від продажів становила $ 1,5 млн.

Дмитро Григорович – білоруський підприємець, засновник бренду Apiterra, завдяки своєму ентузіазму та винахідливості, налагодив продажі меду у США через впливову мережу екомагазинів Whole Foods. Його продукція – єдина, поставлена з Білорусі на прилавки цієї авторитетної мережі.

Щоб зацікавити американського споживача, розробив спеціально під його потреби оригінальну технологію обробки меду. І тепер мед Apiterra успішно продається в 3800 магазинах США.

Перші невдачі

Перша бізнес-ідея завершилася провалом: 5 тисяч літрів білоруського березового соку довелося вилити в американську каналізацію.

Розпочинав підкорення Америки Дмитро Григорович ще у 2015 році, сподіваючись зробити брендовий напій із березового соку.

«Виробників напоїв в Америці порівнюють з ІТ-компаніями: у сфері виробництва їжі в них найбільші екзити», – пояснює свою стратегію Дмитро.

Він розповідає, що тоді у США була у тренді кокосова вода, а також починалося відродження індустрії кленової води. Тож Дмитро задумав зробити і привезти в Нью-Йорк березову воду.

Наприкінці 2015-го підприємець привіз з Білорусі 24 бочки березової води (кожна об’ємом по 210 л), знайшовши у Нью-Джерсі завод, який міг би пастеризувати і розливати таку воду. Перевезення і обробка березової води коштували Дмитру $20 тис., зберігання – $ 4 тис. Але про збут напою не зміг домовитися із жодним магазином Нью-Йорка і навколишніх міст. Тож довелося ще заплатити і за утилізацію продукції.

«Ми навіть не могли просто вилити бочки на землю – за таке у США миттєво виписують штраф», – нарікає підприємець.

Початок медового бізнесу

Наступна ідея – продавати американцям мед, змішаний з фруктами чи ягодами. Для цього Дмитро Григорович ретельно вивчав смаки і попит потенційних покупців.

«З’ясувалося, що смаки в американців зовсім інші, ніж у СНД. Наприклад, вони не люблять журавлину і малину, зате люблять полуницю і виноград», – дивується підприємець.

На цьому етапі Дмитро співпрацював зі стартапом із Гродно, який виробляв мед під маркою «Медовий шлях». Більшу частину 2016 року партнери витратили на розробку концепції і бренду Apiterra. Обговорювали два основних підходи – або розробляти вишукані смаки, змішуючи мед з різними фруктами, або виготовляти мед із травами, позиціонуючи його як продукт для здоров’я. До єдиного висновку так і не прийшли – розробили 10 різних смаків: половину – мед із фруктами і ягодами, половину – з корисними інгредієнтами.

Проте продажі не пішли – відвідувачі магазинів майже не звертали на уваги на білоруську новинку. Нарешті, в березні 2017-го Дмитру вперше пощастило: велика мережа Wegmans, що працює в північно-східних штатах США, погодилася поставити на свої полиці 4 види меду Apiterra.

Підприємець особисто об’їхав усі 98 магазинів мережі, поспілкувався з їх персоналом і  провів аналіз.

Нова стратегія

Щоб налагодити активні продажі, Дмитру Григоровичу була потрібна стратегія просування свого меду. В результаті експериментів народилася технологія фізичного впливу на мед, що дозволяє йому залишатися напіврідким без сильного нагрівання, а отже, без зміни його смакових і корисних якостей.

Григорович розіслав зразки нового меду всім партнерам – мережам і дистриб’юторам, і практично всім продукт сподобався.

Контракт з Whole Foods став для Apiterra символом визнання. Незабаром після цього контракт з Apiterra уклав третій за величиною ритейлер світу – мережа Kroger, до якої входить 2,5 тис. магазинів. Лінійка Apiterra зараз складається з 20 видів меду.

Бізнес-результати

Мед Apiterra продається в 3800 магазинах США.
Вкладено – $ 70 тис.
Маржинальність бізнесу – 35%.
Виручка за 2018 рік – $1,5 млн.
З моменту старту компанія росте на 110% у рік.
Зараз «Медовий шлях» виробляє до 30 т меду на місяць – частково з власної сировини, але більшу частину закуповують у білоруських компаній, а також в Україні та Росії.
Розширюючи свій бізнес, Дмитро Григорович відкриває в місті Буфалло (штат Нью-Йорк) невелику лабораторію і фабрику для виготовлення меду, вкладаючи в це близько $ 200 тис. Будує її разом з одним із провідних виробників арахісового масла у світі – Once Again Nut Butter.

Повідомляє Landlord

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.