Ягоди – досить поширена  тема в усьому світі, вони мають потенціал зростання практично в будь-якій категорії харчових продуктів.

«Світовий ринок снеків становить 620 млрд доларів. Якщо туди зайдуть ягоди, які поки займають невеликий відсоток, то вони можуть збільшити грошові потоки як мінімум на третину», – розповіла Ірина Кухтіна, президент Ягідної Асоціації України на міжнародній конференції S-Fruit Transformations. Soft and Stone Fruits.
«Зараз існує тільки одна постійна річ в глобальному світі – це постійні зміни. В ягідному світі вони відбуваються швидше. Інформація 3-5 річної давності для ягід вже не актуальна», – додала Кухтіна.

Основні споживчі тренди:

Здоровий спосіб життя 

Найбільше впливає на ягоди. Це корисний продукт у всіх відносинах. Саме цей тренд диктує стрімке зростання споживання ягід. Ростуть в основному свіжі ягоди та переробка, консервацію і соки в світі купують все менше.

Емоційність 

Покупець вибирає, що купити не тільки з практичних міркувань, але і виходячи з того, які емоції в нього викликає продукт.

Урбанізація 

Продаж дорогої ягідної продукції здійснюється в великих містах.

Цінність часу

Ніхто не буде чекати свій товар дуже довго.

Життя он-лайн

Все більше продажів здійснюється саме он-лайн.

Відповідальність

Покупцеві все більш важливо, що він купує: як це вирощено, за якими технологіями, чи не шкідливий це продукт.

Нові моменти споживання

З’являються нові приводи з’їсти ще ягід. У багатьох країнах фрукти – це приємний подарунок (сублімована полуниця в шоколаді, батончики з сублімованими фруктами), набирає популярності смузі, функціональна їжа та напої (особливо затребувані в Азії), специфічні дієти і харчові добавки.

В Україні кілька років поспіль популярні фруктові чаї – по суті, заморожений сік, який потім розводять окропом. Ще п’ять років тому таких чаїв не було. Також стали популярні концентровані витяжки з ягід.

Діти можуть бути головним споживачем ягід в майбутньому. «Пюре, пастила виключно з фруктів, яким можна надавати різну форму, морозиво з фруктів, органічні напої з ягід – позиції за якими майбутнє», – вважає Ірина Кухтіна.

З огляду на ці тренди, переробникам можна формувати нові пропозиції. У майбутньому для завоювання ринку потрібно буде використовувати валоризацію походження – коли споживач платить додаткову ціну за те, як саме були вирощені продукти.

«Валоризуеться локальність, яка в багатьох регіонах є ключовою, репутація, робота переробника з фермером. До прикладу, Чилійські асоціації рекламують «фрукти з Чилі», а не окремих виробників.
Також ягоди можна просувати нехарчовими способами, враховуючи їх привабливий зовнішній вигляд.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.