Альтернативою Близькому Сходу та Євросоюзу для українських експортерів волоського горіха може стати Японія.

У цій країні цінують якість і готові платити за неї, а попит на волоський горіх зростає. Так, за оцінками EastFruit, у 2018 році Японія витратила на імпорт ядра волоського горіха близько $190 млн (+33% на рік).

Майже 97% поставок ядра волоського горіха до Японії забезпечують США, де стандарти якості найвищі. Крім того, США проводять активну маркетингову роботу в цій країні. Та Україна в 2018 році вже поставила першу пробну партію волоського горіха до Японії. За попередніми оцінками, якість була досить доброю, тому експортери очікують, що ці поставки стануть регулярними.

До останнього часу Україна й Молдова продавали волоський горіх переважно на ринки ЄС і Близького Сходу, однак через насичення якісною продукцією зі США, експорт у ці регіони ускладнюється. Україна й Молдова пропонують переважно несортовий горіх, який цінується менше.

Україна стала шостою країною, яка продавала волоський горіх в Японію у 2018 році, що є дуже важливим визнанням: японці дуже обережно підходять до вибору партнерів.

У 2018 році в Україні різко зросло виробництво волоських горіхів: за різними оцінками, на 20-30% – приблизно до 120 тис.тонн. У Молдові врожай оцінюється в 40 тис.тонн, але внутрішнє споживання горіха набагато менше, тому Україна й Молдова входять до числа світових лідерів за обсягом експорту волоського горіха без шкаралупи.

Тим часом зростання виробництва волоського горіха в Україні відбувається саме в сегменті дорогого сортового горіха, отже, цілком можливо орієнтуватись на вимогливіші за якістю ринки. У Молдові відсоток таких садів вже досить значний.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.