Все більшої популярності серед українців починає набувати мода на здорове харчування та екологічно чисті продукти. Не відстають і фермери та підприємці, які впевнено завойовують ринок корисних продуктів. Один із таких є вінничанин Ігор Мудрик, який вже більше 8 років разом із колективом однодумців виготовляє більше 20 видів олій холодного віджиму.

«Скажу відверто, раніше навіть не думав, що буду займатися саме такою галуззю роботи. За освітою я інженер-електрик, довгий час займався бізнесом пов’язаним із системами опалення. Все почалось із мого захоплення здоровим способом життя, поступово я знайшов коло однодумців, з якими їздили за кордон, відвідували виставки. На одній з таких познайомились із швейцарцем Вальтером Данцером, який зробив нам екскурсію по своєму підприємству. Тоді чоловік нам подарував наш перший прес для віджиму олії», – розповідає Ігор.

Виробництво почали з кокосової олії, пізніше поступово почали добувати її з  льону, гірчиці, коноплі, розторопші, гарбуза, волоського горіха, кунжуту, з калінджи, яка дуже популярна в арабському світі, та інші.  Пізніше запустили лінію косметичних олій, де почали робити олії з моркви, кропу, петрушки, календули, огірка, помідорів та зерняток винограду. Продукти стали дуже популярними, тож підприємець вирішив трішки розширити виробництво й став виготовляти з цього ж насіння пасти, також без додавання хімії.

Досить довгий час виробництво олії існувало паралельно з попереднім бізнесом, робили продукцію для друзів та знайомих. Але з часом побачили попит на ринку, порадились з командою й вирішили надати перевагу саме виробництву олії.

Особливістю виготовлення олії на підприємстві Ігоря є те, що вони відтискають її методом холодного пресування, що дає змогу отримати дійсно корисний та якісний продукт. Ці олії не проходять хімічної обробки та фільтрації, тому вони потрапляють до споживача практично в «живому» вигляді. Споживачу лишень варто звернути увагу на дату придатності: справжня «жива» олія не може зберігатись більше 6 місяців.

«У процесі виробництва ми не використовуємо технологій для поліпшення смаку або продовження терміну зберігання продукту.  Українці звикли, що якщо на пляшці написано найбільше процесів обробки олії «рафінована, очищена, і т. д.» то цей продукт дуже хороший. Насправді чим більше операцій у процесі переробки насіння на олію, тим менше корисного залишається в останній. Такі кроки як правило застосовують рекламні агенції, щоб звернути увагу покупця, який нічого в цьому не розбирається», – каже Ігор.

На підприємстві стоїть спеціальне обладнання з Німеччини – невеличкий прес із охолодженням, який не дозволяє продукту нагрітись більше 37 градусів. Олія – дуже нестійкий продукт, який досить чуттєво реагує на температуру. І коли вона нагрівається більше 40 градусів, вітаміни, присутні в ній, відразу починають руйнуватись. Як правило, на великих підприємствах цей процес неможливо регулювати, адже там виробляють олію тоннами.

Сировину для олій Ігор шукає у фермерів та аграріїв, які експортують продукцію за кордон: як правило, в них вона набагато якісніша й вони вирощують її без «хімії». Річ у тім, що сировина обов’язково має бути з мінімальним застосуванням хімікатів.

Перед тим, як придбати партію насіння, Ігор Мудрик бере невеличку його частинку й пророщує. Якщо воно проросте, то робить закупку. Зазвичай продукцію купує раз на місяць, обсяг залежить від сировини. Якщо це льон, то більше тони, якщо кріп – то 30-50 кг. Вихід олії становить зазвичай 30-40 %.

«Українцям дуже пощастило, адже в нашій країні досить легко зайти всю необхідну продукцію для виготовлення олії.  Серед своїх знайомих я знаходив контакти і їздив на підприємства, аби подивитись на ту чи іншу продукцію, брав трішки на аналізи і в майбутньому підписував договори про співпрацю. Вже зараз знаємо, що перевагу необхідно надавати продуктам, які наші співвітчизники вирощують на експорт, адже вони мусять дотримуватися дуже суворих вимог  якості, тож результати аналізів у них найкращі. В Україні аграрії вирощують практично всі продукти для олійного бізнесу, включаючи навіть калінджи та коноплю. Із-за кордону ми замовляємо лише арахіс, кунжут та кокос», – говорить підприємець.

Основний ринок збуту Ігоря Мудрика – внутрішній, передусім великі міста, де найбільш поширена мода на здорове харчування. Забирають олію в першу чергу спеціалізовані магазини, які приваблюють свою аудиторію вивісками, в яких містяться слова «біо», «еко» або «органічний».

За 8 років у підприємства з’явилася постійна клієнтура й серед кінцевих споживачів, які всією родиною вживають ці продукти. Адже всі ці олії люди використовують не лише як приправу до страв, а й навіть п’ють для профілактики тих чи інших хвороб. Дуже популярними продукти є серед масажистів. 

«Ми не вкладаємо кошти в рекламу. Натомість їздимо по виставках чи презентаціях і розповідаємо про продукцію. Люди, які в цьому розуміються, часто знаходять нас самі», – розповідає І. Мудрик.

«Зараз набагато простіше стало виходити на закордонний ринок, ніж скажімо 5 років тому, оскільки в нас з’явилась зона вільної торгівлі з Європою. Це для нас досить перспективно, адже за кордоном є великий попит на натуральну продукцію, але при цьому слід не забувати і про конкуренцію. В майбутньому ми хочемо отримати органічний сертифікат», – говорить Ігор.

Цікаво й те, що це підприємство  практично безвідходне. Клітковину, яка залишається після віджиму олій, фасують по пакетиках і продають. Вона широко використовується, наприклад, для спеціальних коктейлів спортивного харчування.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.