Сільськогосподарська техніка на дизельному паливі долічує свої останні дні, вважають експерти. Уже за кілька років з ринку її посунуть гібриди дизеля та електрики, трактори на метані та водні. За 10 років двигуни на «чистому» дизелі й зовсім припинять випускатися.

Наразі альтернативою традиційному дизельному пальному є електричні гібриди, метан та водень.
Експериментальні електричні моделі вже запускає низка компаній-виробників с/г техніки. Наприклад, німецька компанія «Siloking», яка спеціалізується на обладнанні для виготовлення кормів, створила електричні міні-навантажувачі, мішалки для кормів та самохідну електричну вантажівку.

Низка виробників випускає гібридні моделі дизеля та електрики. Річ у тім, що повністю електричними моделями трактори чи навантажувачі наразі бути не можуть. За словами виробників, це – невигідно. Адже електричної потужності для такої машини вистачає максимум на 1-2 години.

2016-го одна з найбільших у світі компаній з виробництва с/г техніки «John Deere» презентувала модель трактора на електротязі – SESAM, назва якої розшифровується як Sustainable Energy Supply for Agricultural Machinery. Модель має величезний акумуляторний блок, який дозволяє трактору працювати протягом години на повну потужність. Після цього акумулятор заряджається протягом 3 годин.

Однак, це не зовсім вигідно аграріям, тому гібриди наразі не мають такого попиту, як дизелі. До прикладу, гібридна модель 6210 RE від «John Deere» взагалі не вийшла на ринок через відсутність зацікавленості фермерів.

Водночас, зі збільшенням потужності акумуляторів та зменшенням часу на їхнє заряджання гібриди ставатимуть усе популярнішими. За 10 років дизельні двигуни можуть зникнути з виробництва.

Наступним конкурентом для дизеля може стати газ метан. 2017-го італійський виробник «New Holland» презентував власну розробку трактора на метані. Його потужність становила 180 к.с. У масове виробництво машину планують запустити 2020-го.

«Популярність метану буде швидко зростати протягом наступних п’яти років. Уже багато двигунів його використовують, тож перехід на метан навіть більш досяжніший, ніж на електрику», – стверджує Тьорвен Ван де Вельде, менеджер з маркетингу нідерландської виробничої компанії «CNH Industrial».

З метановими двигунами експериментували також компанії «Steyr» та «Valtra». У майбутньому їхня кількість зростатиме, адже збільшилася кількість програм і субсидій з використання відновлюваної енергії, тож це стало вигідним.

Після метану ймовірна перспектива – це водневі двигуни. До них наразі не настільки прикута увага, як до електрики чи метану, однак, це – питання найближчих років.

Повідомляє Landlord

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.