Якщо зернові вантажі доведеться перенаправляти з портів Азовського моря до чорноморських, це коштуватиме сільгоспвиробникам додаткові $20-30 млн транспортних витрат. Такими оцінками поділився Микола Горбачьов, президент Української зернової асоціації, пише agro.guide.

Експерт зазначає, що загалом порти Маріуполя і Бердянська відвантажують невеликий обсяг – 5% від експорту. Це приблизно 2 млн т зерна. На тлі 45-50 млн т експорту цифра невелика. Але області, які раніше возили сюди збіжжя, більше не матимуть ефекту скорочення витрат на логістику.

«Якщо перенаправити вантажі на порти Чорного моря, то аграрії додатково витрачатимуть на транспортування від 10 до 15  $/т, — говорить Горбачьов. — Помноживши це на 2 млн т перевалки, маємо сумарний збиток від $20 до 30 млн».

Окрім того, азовський конфлікт з Росією дає негативні сигнали інвесторам.

«В Азовське море вкладали гроші, будували перевалку, заводи. Тепер не мати можливості ними користуватися означає вчергове втратити гроші в ризиковій країні», — пояснює президент УЗА.

Нагадаємо, раніше ми повідомляли, що за кожен день затримки в’їзду комерційних суден в Керченську протоку торгові компанії втрачають $15-20 тис.

Після таких втрат вони відмовляють там працювати. Наприклад, в Маріупольському порту за останній час було зафіксовано всього одне судно з соняшниковим шротом, тоді як раніше таких нараховувалися десятки щодня.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.