Криза на ринку меду протримається 2-3 роки, не менше. Таку думку висловив Володимир Очколаз, директор «Українського центру меду».

За його спостереженнями, кризові явища в сегменті почали проявлятися ще в 2015-16 рр.

«А в 2016-2017 рр. Україна запропонувала на зовнішньому ринку меду значно більше, ніж раніше, — і його експортна ціна впала. Тепер вона знижується три роки поспіль», — цитує експерта agroinsider.

Медові трейдери, намагаючись експортувати побільше продукції, постійно знижували ціни. Але не врахували, що певна межа виявиться для пасічників неприйнятною.

«Головною помилкою 2017-18 рр. було те, що п’ять великих компаній-експортерів, що займають 50-60% ринку, захотіли його монополізувати. Вони обійшли німецьких та інших посередників. Але щоб вийти до кінцевого споживача, треба було знизити ціну. Опустивши її нижче тієї, яку пропонували компанії Бельгії, Франції, Польщі, вони знизили ціну реалізації, але не обговорили це з бджолярами», — розповідає директор «Українського центру меду».

Зараз, вважає він, учасникам ринку треба зібратися і домовитися, як бути далі.

Нагадаємо, раніше AgroDay писав, що ціни на український мед упали на 30%. На внутрішньому ринку у пасічників скуповували товар по €1,16-1,22, що приблизно відповідає 38-40 грн/кг. Така ціна змушувала виробників стримувати продажі.

Відповідно — почав знижуватися експорт. За прогнозами, у 2018 р. Україна продасть на зовнішні ринки максимум 50 тис. т меду проти торішніх 68 тис. т.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.