Аграрні інвестори не бояться ні воєнного стану, ні наступних виборів. А от що може суттєво завадити реалізації потенціалу галузі – це логістичні вузькі місця та поступове вичерпання ємності інфраструктури. Про це, підсумовуючи результати дискусії на міжнародній конференції в Києві, зазначив Максим Мартинюк, т.в.о. міністра аграрної політики та продовольства.

За його словами, рекордний урожай цього року яскраво показав дисбаланс у потребу та наявності потужностей. Вирівняти його вдалося лише тому, що вагони Укрзалізниці фактично перетворилися в склади на колесах.

«Погана новина, що ці проблеми поглиблюватимуться по мірі зростання валу врожаю», — пише Мартинюк на своєму Facebook.

І додає, що цього року зібрали 70 млн т зерна, і понад 45 млн т з них складе експорт.

Також він звернув увагу, що в бюджеті на 2019 р. передбачені програми підтримки проектів із переробки та зберігання сільгосппродукції. На його погляд, це має дещо покращити ситуацію.

Разом з тим, аграрний експорт все більше розширюється. За останні вісім років Україна додала до переліку торгових партнерів 50 країн світу, втративши лише одного. Загальна їх кількість на сьогодні – 170.

Лише за останній рік погоджено 20 міжнародних сертифікатів на експорт тварин і продуктів тваринного походження.

Нагадаємо, раніше AgroDay писав, що останні реформи  «Укрзалізниці» відрізали від інфраструктури майже 90% лінійних елеваторів.

Окрім того, УЗ закрила 99 з 530 станцій, які здійснювали операції з зерном. Експерти вважають, що це може призвести до втрати 80% зернових майданчиків. Аграрії не будуть завозити вирощене на елеватори, де неможливо продати або відвантажити свій урожай.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.