Ситуація із транспортуванням залізницею сільськогосподарських вантажів, зокрема зерна та продуктів їх переробки, залишається критичною. При середньодобовому попиті 4 000 вагонів, “Укрзалізниця” здатна забезпечити лише 23% заявок, повідомляє Українська аграрна асоціація.

В УАА зазначають, що деякі підприємства за період жнив не отримали для відвантаження продукції жодного вагона-зерновоза.

До прикладу, держпідприємство «Новопокровський комбінат хлібопродуктів» та ТОВ «Столичний млин» у листопаді опинилися під загрозою зупинки роботи через переповнення складів готовою продукцію. Це, в свою чергу, призвело до перебоїв у постачанні борошна на хлібозаводи Києва та області.

Експерти вважають, що проблему із нестачею зерновозів частково можна вирішити за рахунок залучення приватних вагонів. Зокрема, для цього в бюджеті-2019 передбачена компенсація вартості вагонів для перевезення зерна.

Складнішою залишається проблема із нестачею локомотивів. Нині законодавством не передбачено залучення приватної тяги, що залишає УЗ монополістом у сфері залізничних перевезень.

Нагадаємо, раніше AgroDay повідомляв, що «Укрзалізниця» оголосила про підвищення орендних ставок на вантажні вагони відразу на 48%. Фактично, вартість оренди зерновозів зросла до 1600-1700 грн/добу, піввагонів – до 1300-1400 грн.

Але навіть при таких розцінках всі вагони розписані на півтора місяці вперед.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.