Сертифікація органічного виробництва в Україні обійдеться як мінімум 15 тис. грн. Все залежатиме від розміру господарства, спеціалізації, виду отримуваних стандартів, розповідає в ефірі AgroFM Євген Милованов, голова правління Федерації органічного руху.

Але перш ніж сертифікуватися, варто зважити, чи дійсно це буде необхідною процедурою для просування свого товару, радить експерт.

«Якщо невеликий виробник має 30 соток землі і не вирощує якісь надто ексклюзивні продукти, як то насіння чи трави, то він і так знайде споживача, який довірятиме йому без сертифікату», — наводить приклад Милованов.

Інша справа – коли необхідно вивести продажі на національний чи міжнародний рівень. Якщо це вже масове виробництво.

Фахівець розповідає, що зараз в Україні виробляється понад 400 найменувань органічних продуктів – хлібобулочні, молочні вироби, м’ясні вироби та багато іншого.

У минулому році ринок споживання органічних продуктів склав €29,4 млн, причому значна частка цього – продукти вітчизняного виробництва, сертифіковані за стандартами Європейського союзу.

«Невелике, але все-таки зростання очікується і до кінця поточного року», — додає Милованов.

Сертифікуватися за власними стандартами Україна зможе в 2019-му. За очікуваннями експерта, перші такі товари з’являться на українських полицях не раніше наступної осені.

Раніше AgroDay писав, що у малого виробника на органічну сертифікацію йде 25% витрат, у експортера — 1%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.