Реформи на «Укрзалізниці» (УЗ) відрізали від інфраструктури майже 90% лінійних елеваторів. Про це в інтерв’ю «АПК-Інформ» розповів Валерій Ткачов, заступник директора з логістики ТД «Дельта Вілмар».

Йдеться про перегляд загальної моделі логістики зерна залізницею. Зокрема, для підвищення своєї ефективності УЗ вирішила перейти від повагонної відправки зерна з усіх наявних станцій до маршрутних відправленнь з обмеженої кількості пунктів.

Експерт пояснює, що маршрутна відправка передбачає завантаження цілого складу поїзда з 54 вагонів щодоби (близько 3600 т зерна). Звичайно, таку можливість мають не всі елеватори, а приблизно 70 — 6-9% від їх загальної кількості.

“Належать ці елеватори обмеженій кількості компаній, 6-8 великим гравцям”, — констатує Ткачов, і додає, що якраз ці компанії повністю підтримують нову ініціативу УЗ. Вони отримали конкретну конкурентну перевагу у вигляді виключного доступу до залізничної логістики.

Крім того, УЗ закрила 99 з 530 станцій, які здійснювали операції з зерном. Вони класифіковані як малодіяльні та збиткові. Однак Ткачов зазначає, що “малодіяльними” ці станції стали тому, що сама УЗ не подавала туди в необхідній кількості рухомий склад під завантаження зерна.

Крім логістичних наслідків зерновий ринок отримає ще й економічні.

«Замість 960 повноцінних торгових майданчиків-елеваторів, ймовірно, залишиться не більше 160-180 (втрата перевищить 80%). Аграрії не будуть завозити вирощене зерно на елеватори, де неможливо продати або відвантажити свій урожай», — каже Ткачов.

Фактично, на його думку, ринок монополізують до 8 компаній, які володіють великими елеваторами. При цьому плече доставки зерна з поля до елеватора збільшиться, а значить витрати на транспортування також зростуть — приблизно на 30%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.