Салатний бізнес в Україні рентабельний, але непередбачуваний. Один рік зелень можна продавати по 50 грн/кг, на наступний ціна падає в рази. Про це в інтерв’ю Agravery розповіла Ольга Шкрибяк, яка разом з чоловіком займається цією справою 6 років.

За її спостереженнями, вітчизняний ринок зелені досить закритий. Виробники не завжди вдало займаються просуванням, а споживачі не розуміють переваг салатів українського виробництва і купують імпортну зелень, вважаючи, що вона якісніша.

«Наша зелень популярна до того часу, поки не заходить дешевий імпорт, — розповідає фермерка. — Сьогодні продукт може бути нарозхват, а наступного дня прийшла імпортна партія, телефонують і кажуть, що вирощена нами зелень  вже не потрібна. Дрібний виробник не має від такої ситуації ніякого запобіжника».

Торік через таку ситуацію їй довелося знищити партію салату «Айсберг» на 10 т.

Ціноутворення також рік на рік не приходиться, говорить Шкрибяк. Якщо торік салати продавали по 50-60 грн/кг, то цього сезону один із закупівельників  пропонував 15 грн/кг. При цьому собівартість салатів складає щонайменше 10 грн/кг.

Також відчувається брак робочої сили. Наприклад, на 2 гектари землі потрібно щонайменше 3-4 працівника. Фактично в цьому році працювали вдвох з чоловіком, додає Шкрибяк.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Україні складно налагодити ефективне виробництво салату, адже протягом сезону (від квітня і до заморозків) ціна на нього може коливатися в 3-4 рази. 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...