Український індекс умовної прибутковості молока (УМІ) в жовтні зріс відразу на 13%, що було найбільшою зміною індексу протягом поточного року. Про це на своєму Facebook повідомив Андрій Ярмак, економіст інвестиційного відділу ФАО.

За розрахунками, зростання УМІ в жовтні також перевищувало середнє багаторічне значення, яке складало 11,3% для цього місяця. Наприклад, торік у жовтні індекс зріс лише на 2,5%.

Таке динамічне зростання відбувалося на фоні падіння світових молочних цін: індекс молочних цін ФАО в жовтні впав на 4,8%, а індекс GDI – на 3,1%.

Ярмак говорить, що зростання прибутковості відбувалося, переважно, за рахунок чергового зменшення вартості кормового раціону, та, в меншій мірі, за рахунок зростання закупівельних цін на сире молоко.

«Фактично можна говорити про те, що конкурентоздатність української молочної продукції в світі в жовтні знизилися приблизно на 7-8%, якщо врахувати зростання цін на сире молоко на фоні зменшення експортних цін на готову продукцію», — зазначає фахівець.

Він допускає, що такі тенденції свідчать про відновлення внутрішнього попиту на молочні продукти та показують, що сезонність виробництва молока, хоч і знижується, але лишається високою.

В жовтні 2018 року професійні виробники молока заробили на 15,8% менше прибутку, ніж у жовтні минулого року. Але вперше рівень УМІ за поточний місяць був вищим, ніж в відповідному місяці 2016 року.

«Взагалі жовтневий рівень прибутків виробників молока не був таким вже поганим – адже він був найвищим за останні чотири роки для жовтня, якщо не рахувати 2017 рік, але на 15% нижчим, ніж середній показник за жовтень протягом останніх семи років», — зазначає Ярмак. І додає, що як і раніше, все залежить від ефективності роботи переробників та експортерів продукції.

В цілому за поточний рік прибутки професійних виробників молока впали на ті самі 15% порівняно до 10 місяців 2017 року, але були на 17% вищими ніж в 2016 році.

Якщо взяти середні показники за 10 місяців попередніх шести років, то в цьому році УМІ був на 6% нижчим за них. Отже, рік не можна занести до активу виробників.

А це означає, що вихід лише один – підвищення ефективності, підсумовує фахівець.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.