В Україні до 2025 року має зникнути коньяк вітчизняного виробництва. Тим самим наша держава виконає одну з вимог Угоди про асоціацію з Європейським союзом. Замість коньяку українські компанії виготовлятимуть бренді, замість шампанського – ігристе вино.

Але насправді Україна використовує назву «коньяк» незаконно уже понад століття. Хоча багато хто, в тому числі виробники, вважають це правомірним, розповідає в інтерв’ю AgroFm Олександр Луканін, академік Національної академії аграрних наук.

«Французи залишили за собою виключне право називати коньяк коньяком ще декретом 1909 року. В 1936 році цей декрет було оновлено і в 2015-му уже на європейському рівні встановлена заборона цієї назви», — розповідає Луканін.

В європейських країнах захист географічних найменувань існує багато років. І цього правила там дотримуються.

Фахівець пояснює, що коньяком можна називати лише напій, виготовлений з винограду, який вирощується у французькому департаменті Шаранта і переробляється у м. Коньяк. Навіть якісний напій українського виробництва відрізнятиметься від нього за смаком. Хоча саме якісного у нас небагато.

«На кожному нашому заводі є до 10-20% дуже гарного коньяку. Цей напій власники використовують для свої потреб, демонструють на дегустаціях, подають на конкурси, можливо, продають за кордон тощо. Він відповідає всім технологічним вимогам», — говорить Луканін, додаючи, що до торговельних мереж такий напій не доїжджає.

В торговій мережі всі коньяки одного кольору – з зеленуватим відтінком. Французькі коньяки такими не бувають, там колір трохи золотистий.

Французький коньяк має три основні особливості – квітковий аромат, «мильність» (присмак клопів, його дають ефіри, що використовуються при дистиляції), аромат свіжого дубу.

Для виготовлення коньяку у Франції використовують лише три сорти винограду – Уньї Блан, Фолль Бланш і Коломбар. У них велика кислотність і невисокий цукор.

«У нас таких сортів немає», — говорить Луканін.

Також наші коньяки відрізняються від французьских, тому що при їх виготовленні застосовується дуб, вирощений в іншій місцевості. Там дуб має аромат кокосового горіха, у нас — більш ванільний. Тому наші якісні коньяки дають більшу повноту аромату, але він зовсім інакший, ніж французький.

Водночас культура споживання коньяку в Україні невисока. Дехто хоче пити «жіночий», карамельний коньяк, дехто просить коньяк «під пельмені» чи «під шашлик».

«Але коньяк не може бути «під пельмені». Культуру споживання потрібно розвивати, — підсумовує експерт. — Зараз тон на ринку алкоголю задають виробники, а має бути навпаки».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.