Факт рейдерства не виникає спонтанно. Це є наслідком недобросовісного партнерства, неякісної конкуренції.

Рейдерству завжди передують певні маячки. Директор чи власник їх ігнорує, а потім до нього приходять і «віджимають» бізнес.

Рейдерству передують певні події: наприклад, з кимось не розрахувалися

Рейдерами може бути дуже широка група людей: колишні партнери, конкуренти, можуть бути задіяні правоохоронні органи, або їх нейтральна позиція може сприяти цьому — вони просто приїдуть на дві години пізніше.

Рейдерству передують певні події: наприклад, з кимось не розрахувалися. Найприкріше, що компанія, яка потрапляє під удар, сама ігнорує часто елементарні правила захисту.

Перший 1-3-5 місяців виробник готується, чекає удару. Потім розслабляється, думає, що той, з ким він повів себе недобросовісно, про все забув. І саме в цей момент відбувається удар.

Сила рейдера у тому, що він б’є у найбільш неочікуваний момент.

Коли починаєш спілкуватися з аграрним виробником, якому було завдано удару, він описує ситуацію з того моменту, коли до нього почали бігти хлопці, охорона, ще хтось. Пропонуєш відмотати півроку, рік, два роки назад та подивитися, що відбувалося у фінансовій, господарській діяльності, і, як правило, згадується момент в житті, коли з партнером повів себе недобросовісно.

Ми як юридична компанія маємо захищати того, хто до нас звернувся. Але в цілому, якщо послухати іншу сторону цього процесу, то в нього є своя правда і своє бачення цієї ситуації.

Основа успішних взаємовідносин – це чіткі базові домовленості між партнерами на старті створення підприємства

Якщо якась сторона залишається незадоволеною, забуваються попередні домовленості. Потім підшукуються люди в контролюючих,або правоохоронних органах. Їх зацікавлюють у даному проекті економічно, з перспективою спільної власності у даному бізнесі: «Не втручайся дві години, три години. І матимеш частку».

Якщо господарство, умовно кажучи, на 3000 га, то особі із контролюючого органу пропонують 500 га за бездіяльність. Тобто їй навіть не потрібно чогось робити. Достатньо не зробити.

Основа успішних взаємовідносин – це чіткі базові домовленості між партнерами на старті створення підприємства. Вони мають бути прописані в договорі чи статуті та дотримані. Бо коли бізнес починає рухатися вгору, бачення початкових домовленостей змінюється. Кожна сторона їх інтерпретує по-своєму.

Інколи рейдерству може передувати успіх вашої компанії. І тут найважливіший момент – наскільки правило ви підійдете до організації безпеки свого підприємства.

Ігор Ясько, керуючий партнер юридичної компанії «Winner»

За матеріалами AgroFM

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.