За останні роки асортимент в торгових мережах значно знизився. Це говорить і про зменшення купівельної спроможності населення, і про те, що мережі залишають на своїх полицях лише ті товари, які користуються попитом. Тобто що купують – те й виставляється.

З іншого боку, зменшилось бажання потрапити до торговельних мереж. Фермерам, особливо невеликим, важко порозумітися з рітейлом. Про це в ефірі AgroFM розповів Олексій Дорошенко, голова Асоціації постачальників торговельних мереж.

Торговельні мережі не хочуть працювати з малими та середніми постачальниками. Вони їх не розуміють. Але, на жаль, це взаємно

«Здавалось би, торговельна мережа – це добре. Тобі треба привезти продукцію до логістичного центру, вони самі її розвезуть по магазинах, і ти лише займаєшся виробництвом і чекаєш грошей. Але так все виглядає лише в теорії», — говорить фахівець.

Насправді торговельні мережі не хочуть працювати з малими та середніми постачальниками. «Вони їх не розуміють. Але, на жаль, це взаємно. Малі і середні виробники теж не розуміють, що таке торговельна мережа», — додає він.

Зайти до торговельної мережі є великою проблемою. І не лише через те, що виробнику доведеться сплатити за кожну позицію свого продукту (у 99% випадків). Ця сума може сягати 1 млн грн, а іноді й більше. Треба також забезпечити стабільні поставки – в кількості і якості, яка потрібна торговельній мережі.

Дорошенко розповідає, що найдорожче завести в супермаркет ті продукти, за які йде висока конкуренція на полицях. Наприклад, охолоджені напої. Їх виробники можуть заплатити і 10 млн грн, аби більш нікого не пускати на ці полиці.

По тій же картоплі ситуація інакша — тут явно не йде мова про мільйони гривень, говорить він.

Інколи сам супермаркет зацікавлений в поставці певного товару, а пропозиції немає. Тоді вони можуть запропонувати найвигідніші умови: або ви не платите за доступ на полицю, або термін повернення грошей за поставлений товар буде значно меншим.

«Але таких товарів зараз небагато – які дійсно цікаві мережам і при цьому конкуренції серед постачальників немає», — констатує Дорошенко.

Він також додає, що вітчизняні мережі за останні 20 років так і не навчилися працювати з овочевою та фруктовою групою. Досі проблемою всіх супермаркетів є, наприклад, неякісна картопля.

Тому споживачі все частіше купують овочі на ринках, а вже в магазин йдуть за іншими продуктами. Якщо у 2015 році 55-60% споживачів здійснювали покупки в мережах чи невеликих крамничках, то зараз більше половини всіх покупок відбувається на ринках. До того ж, там дешевше, підсумував фахівець.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.