З 9 років лише три сезони можна вважати прибутковими для цибулі. Ще 4 сезони із цих дев’яти років обернулися збитками для тих, хто намагався заробити на зберіганні овоча. Тож навіть великий заробіток в одному сезоні ні про що не говорить, вважає Дмитро Череватов, комерційний директор компанії «Грін Тім».

«Якщо ви не працюєте системно, вже на наступний сезон можна стати банкрутом», — цитує Череватова «Інфо-Шувар».

Виробник зазначає, що ринок овочів в Україні дуже специфічний. І спокуса «зірвати куш» — це чергова перевірка на професійність. Набагато доцільніше у овочевому бізнесі вибудувати системність. В тому числі, в експортній діяльності.

«Системний експорт — це коли ти формуєш споживчий попит шляхом постійної присутності на ринку з продукцією однорідної якості. Особливо важливо втриматись від спокуси зруйнувати систему в таких сезонах, як поточний», — говорить Череватов.

Фахівець радить виконувати домовленості та напрацьовувати стосунки з великими іноземними покупцями, навіть коли на продукцію стоїть черга тих, хто ладен запропонувати за неї більше. «Вже через рік цієї черги не буде. А напрацьовані зв’язки зникнуть назавжди», — додає він.

Проте схоже, що вітчизняні фермери орієнтуються саме на короткостроковий результат. Після того, як ціни на цибулю побили черговий рекорд, вони вирішили проігнорувати попередні домовленості та притримати її в сховищах, очікуючи ще кращих цін в другій половині сезону.

Тим часом в Україну почав постачати цибулю Казахстан. Спочатку пробними партіями, а надалі планує їх збільшувати.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.