У торгово-промисловій компанії «Оніко» під загрозою зриву опинився контракт на $1 млн. Причиною цього її керівник Олег Маркін назвав неможливість відвантаження зернових «Укрзалізницею», повідомляє AgroTimes.

«Маневровий локомотив працює на три станції, і навіть якщо є вільні вагони для завантаження, їх не подають іноді протягом 3-5 днів», — розповідає Маркін.

З колапсом на залізниці сьогодні зіткнулися багато агропідприємств, які залежать від рухомого складу монополіста.

Наприклад, Сумська компанія “Форвард” в жовтні не може вивезти зерно, яке повинно бути відвантажено клієнту ще в серпні. Ріпак і пшеницю неможливо відправити покупцям через банальну затримку вагонів.

Зриває бізнес-плани і масове закриття «Укрзалізницею» залізничних станцій. Так, компанія “Агропродсервіс” (Тернопільська область) в 2018 році побудувала елеватор потужністю 25 тис. т біля станції Денисів-Купчинці, яку перевізник порахував збитковою.

При цьому “Агропродсервісу” потрібно завантажувати 12 вагонів на добу, або 680 т зерна, але тепер компанія втратила таку можливість.

«Щоб вивезти всю законтрактовану продукцію, нам потрібно близько 300 вагонів на місяць», — каже її комерційний директор Тарас Баран.

За даними УКАБ, через критичну нестачу локомотивів — при парку 2500 машин працюють лише 500 — простої поїздів виросли з 5 до 13 днів, і це призводить до повсюдного зриву експортних контрактів.

«На жаль, швидкого поліпшення ситуації ми не очікуємо, оскільки “Укрзалізниця” не в змозі інвестувати десятки мільярдів гривень у «тягу», — резюмує Роман Граб, аналітик УКАБ. Єдиним виходом він бачить допуск на залізничні колії приватної тяги.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.