Український ринок фастфуду в 2017 році, за даними Pro-Consulting, склав майже $489 млн. Йому є ще куди рости. Більшість точок швидкого харчування зосереджені в Києві і трохи менше — в Харкові, Дніпрі та Одесі.

Для порівняння: обсяг світового ринку фастфуду становить майже $540 млрд і при тих же темпах зростання через чотири роки досягне $691 млрд.

«Бізнес Цензор» опублікував дослідження, кому належать найбільш відомі в Україні мережі швидкого харчування.

Зі списку можна виключити McDonald’s і KFC, які працюють по франшизі найбільших міжнародних корпорацій. Хоча відзначимо, що гендиректором Mcdonald’s в Україні є Гжегош Хмелярський, а KFC відкрила азербайджанська група компаній PNN Group, що належить Нізамі і Насібу Пірієвим.

“Піца Челентано”, “Картопляна Хата”. На ринку 20 років, більше 220 ресторанів по Україні. Ними управляє компанія Fast Food Systems, що належить львів’янам Марку Зархіну, Олександру Позднякову та Ігорю Шевельову. Бізнесмени також володіють рестораном-пивоварнею “Кумпель” «Ресторацією Бачевських” і рестораном “Сало”.

“Пузата Хата”. 15 років на ринку, 32 кафе в Києві, Одесі, Львові, Дніпрі та Харкові. Власник — київський бізнесмен В’ячеслав Костянтинівський, якого ЗМІ пов’язують з українськими, російськими і американськими кримінальними колами, депутат VIII скликання Верховної ради від партії “Народний фронт”.

У його власності також мережа ресторанів Carte Blanche” (MurMur, C H, «Марокана»). Разом з братом володіє компаніями “Київ-Донбас” і Kyiv Donbas Development Group.

“Печена картопля”. 16 ресторанів швидкого харчування в Києві, Харкові, Кривому Розі, Вінниці. Це частина російської мережі “Крошка картошка” з українською назвою, яка належить колишнім киянам, а москвичам Андрію Конончуку і Віталію Науменко. 30% мережі володіє польський ресторанний холдинг AmRest. Останній в свою чергу є спільним підприємством American Retail Concepts і Yum (мережі KFC, Pizza Hut і Burger King).

«Крила». На ринку 7 років, більше 40 точок в Києві, Дніпрі, Одесі та ще в 20 обласних центрах і малих містах. Засновник мережі — Юрій Косюк, власник агрохолдингу МХП — найбільшого в країні виробника курятини. У 2015 році співвласником “Крил” став Олександр Попов, якому належить також компанія “Чікен Київ”.

Тарантіно family («Дрова», «Муракамі», «Варенична», «Олів’є», “Смачна Картопля”, “Папа Джон”, «Кава Тайм», «Рукола»). Всього 28 закладів, і управляє ними компанія FM Group. Серед власників цих мереж експерти називають Володимира Володарського та сейшельську офшорну компанію “Кенсол Інтернешнл”, Наталію Макарчук та Валерія Созановського.

Бізнеси останніх двох зареєстровані на кіпрський офшор «Валдез Лімітед», який є кінцевим бенефіціаром компанії «Київпроект Девелопмент». Її очолює Олеся Свирида, екс-помічниця політика Віталія Журавського, колишнього регіонала і заступника мера Києва Леоніда Черновецького.

Salateira. На ринку 8 років, 17 ресторанів: 13 в Києві, 2 в Мінську і по одному в Харкові і Аліканте (Іспанія). Власник — Олександр Савилов. Він заснував мережу на пару з Євгеном Рубаном. Пізніше Рубан вийшов з бізнесу, а його замінив Павло Слободянюк, якому належить третина підприємства. Ще однією третиною володіє мати Савілова — Ірина Іванчик, дружина Віктора Іванчика — власника агрохолдингу “Астарта”.

“Два Гуся”. 15 років на ринку, 13 ресторанів у Києві, Хмельницькому, Трускавці, Черкасах, Кривому Розі та Тернополі. 10 з них працюють по франчайзингу. Мережа є частиною корпорації “Омекс”, якою володіють київські підприємці Валерій і Юрій Вдовенко та Микола Синиця.

FreshLine. На ринку 9 років, 23 сендвіч-бари в Києві, Вінниці, Чернігові, Полтаві, Сумах, Харкові, Дніпрі, Одесі та Мінську. Мережа працює по франшизі. Засновник і власник — харків’янин Вадим Бортник.

The Varenik. Мережа, що працює по франшизі і налічує близько 10 точок в Києві, Харкові та Сумах. Нею володіють харків’яни Сергій Спольник і Марія Михайлюк.
Їм належить компанія “Саввіна гора”, в яку входять мережа магазинів італійського морозива джелато Plombiro Italiano і ресторанна мережа “Барбарис” в Харкові.

Як ми писали раніше, через поганий врожай картоплі в Європі McDonald’s та інші фастфуди змушені будуть робити картоплю фрі меншого розміру.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.