Україна за чотири роки збільшила експорт меду до Японії в 5 разів. Якщо в 2014 році в цю країну було поставлено всього 19 тонн солодкого продукту, то за підсумками 2017 року – 96 т, пише delo.ua.

При цьому японські компанії продовжують вести переговори щодо збільшення поставок українського меду.

Через проблеми з якістю, а іноді й фальсифікацією китайської продукції, український мед тут припав припав до смаку, говорить Андрій Бажин, віце-президент з міжнародних питань «Спілки пасічників України».

Він зазначає, що японці готові купувати нашу продукцію дорожче, ніж США або ЄС, але й вимоги у них набагато жорсткіші. Особливо — до параметрів безпеки.

Володимир Рубан, директор компанії-експортера меду «Асканія-Пак», розповідає, що підприємство-постачальник і його потужності повинні бути сертифіковані за одним з міжнародних стандартів харчової безпеки.

Крім того, експортер повинен бути зареєстрований в держоргані, який контролює імпорт продуктів харчування та медикаментів до Японії. В Україні така компанія повинна також мати дозвіл на експорт меду до Японії.

Японським виробникам важливо познайомитися безпосередньо з пасічниками. Це особливість їх ділової культури. Більше того, вони не починають роботу з постачальником без проведення власного незалежного аудиту.

Є і ще одна заковика — здійснити перевірку партії меду на відповідність вимогам японського законодавства силами існуючих українських лабораторій неможливо. “Це вдасться тільки у співпраці з провідними європейськими лабораторіями”, – уточнює Рубан.

Він звертає увагу і на смакові переваги японців. Вони люблять фасований, виключно рідкий продукт. Найчастіше – світлий, прозорий.

Популярний в Японії мікс ріпакового і акацієвого меду. А якщо на етикетці зазначено, що він натуральний — тоді продукт цінується ще більше.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.