Частка органічної сертифікації у собівартості виробництва продукції може складати як менше 1%, так і 25% — в залежності від розміру господарства та його ринків збуту. Про це в ефірі Agro FM заявив Андрій Коняшин, виконавчий директор «Федерації органічного руху України».

Наприклад, вартість органічної сертифікації у структурі собівартості виробництва органічних овочів на площі до 1 га землі складатиме близько 25%.

«Але це невеликий виробник і у нього на гектар землі йде небагато витрат. Якщо взяти виробника, який обробляє 4 тис. га і займається виробництвом зернових, бобових культур, овочівництвом та відправляє свою продукцію на експорт, то у його структурі витрат вартість сертифікації складе максимум до 1%. Тобто, чим більший виробник, тим менш суттєвою є частка витрат на сертифікацію виробництва», — говорить Коняшин.

Крім того, експерт стверджує, що органічні виробники, які мають достатньо великі за мірками органічного виробництва площі, менше переймаються внутрішнім ринком, а більше цікавляться експортом своєї продукції. Як правило, продаючи за кордон сировину.

«Європейці більше довіряють продукції, виготовленій в ЄС, тому їм важливо, щоб на етикетці було написано «made in EU», а не «Виготовлено в Україні». Тим більше, деякі наші недобросовісні виробники колись “попалися”, і зараз в ЄС діє більш жорсткий контроль стосовно органічної продукції з України, Росії і Казахстану», — пояснює Коняшин.

Раніше повідомлялося, що українські виробники органічної продукції встановили новий рекорд з експорту органічної сої: протягом перших семи місяців 2018 року вони експортували близько 12 тис. тонн цієї бобової, що на 2,3 тис. тонн або 24% більше, ніж за весь 2017 рік.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.