Щоб уникнути дефіциту зерновозів, аграрії можуть самі їх закуповувати, що останнім часом активно і роблять. Однак це загрожує аварійною ситуацією на залізниці, вважає Олексій Дорошенко, керівник Аналітичного центру соціально-економічних досліджень ім. Грушевського.

Як свідчить світовий досвід, особливо спричиняє аварійні ситуації використання приватних локомотивів. Коли на шляхи випускали приватну тягу, це призводило до нещасних випадків.

Тут потрібне комплексне рішення, вважає експерт. Крім того, навіть якщо вагони приватні, це не означає, що «Укрзалізниця» їх відразу поверне власнику.

«Після завантаження їх можуть повернути через 30 днів, а ці 30 днів вони будуть «бігати» по іншій частині країни… Як вони вам зможуть швидко повернути з однієї станції, припустимо, в Одесі в Харків, якщо туди локомотив не йде? Або, наприклад, є в зворотному русі ажіотаж, шляхи завантажені і зараз їх відтягнути не можуть. Тому ваші вагони прикріплять до іншого рухомого складу, а вам повернуть інші вагони», — цитує Дорошенко ГолосUA.

Водночас “Укрзалізниця” не поспішає поповнювати парк зерновозів. За останні 8 місяців вона лише відзвітувала про ремонт близько 2400 вагонів. Тоді як робочий парк приватних компаній зріс з 4580 зерновозів до майже 10 тис.

Таким чином, загальна кількість вагонів для перевезення зерна в Україні зросла з 15 тис. до більш ніж 19 тис. штук.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.