Окупність винного маркету в умовах столичного ринку складе від одного до трьох років. Багато чого залежить від локації, рівня орендної плати за приміщення, економічної та політичної ситуації в країні. Про це свідчить досвід мережі OKwine, яка за 6 років відкрила в Києві 18 винних точок і зайшла на ринок Харкова.

Як розповідає в інтерв’ю Асоціації рітейлерів Олександр Андрощук, власник OKwine, зараз вже можна орендувати локацію, зробити мінімальний ремонт, згадати в назві «вино» і виставляти товар на стелажі, очікуючи продажів.

За останні 5 років портрет споживача в Україні значно змінився. Він став більш розпещений, добре розбирається у вині і цінах на нього.

«Також новий клієнт вимогливий щодо сервісу. Якщо ми не задовольнимо його запити, він піде», — говорить Андрощук.

Тому до точки продажів варто підходити концептуально, добре продумати асортимент, цінову пропозицію, навчити співробітників.

В основному на розвиток однієї винної точки йде не менше трьох років, але вже через півроку за показниками продажів можна судити, яке в неї майбутнє.

При цьому власник OKwine зазначає, що серед українців зустрічаються досить різні споживачі. Хтось купує вино раз в день або бере пляшку до вечері, хтось — раз на 2 тижні, а дехто закуповується відразу ящиками.

Приблизно 50/50 це чоловіки і жінки. Але якщо перші віддають перевагу міцній групі, то жінки частіше вибирають вино та ігристі напої.