Українські фермери цього року отримали на лохині в середньому $4-6 за кілограм ягоди. Такими оцінками на своїй сторінці в Facebook поділився Андрій Ярмак, економіст інвестиційного відділу ФАО.

Проте, зазначає він, активний маркетинг з боку виробника дозволяє отримувати вдвічі-втричі вищу ціну.

Як приклад фахівець наводить молдовську компанію Lolly Bery, яка навчилася продавати лохину за середньою ціною 12 $/кг. Її вдалося отримати завдяки активному просуванню продукції та боротьбі з нечесною конкуренцією.

Виробник проводив навчання супермаркетів, які працювали з ягодою і зміг переконати споживача, що за його продукт варто платити стільки грошей, розповідає Ярмак.

На даний час молдовські супермаркети переважно навчилися торгувати новою для них ягодою, пише east-fruit, та більш-менш налагодили логістику. Проте є мережі, які досі не розрахувалися за проданий врожай.

Місцевим виробникам в Молдові доводиться конкурувати з імпортерами, а також контрабандою з Придністров’я. Особливо нарікають на останніх: якщо торік тут було виявлено лише 4 контрабандисти, то цього року вже 12 торгувало ягодою «з коліс».

Нагадаємо, в Україні сезон лохини стартував в першій половині червня з досить високих цін — до 300 грн/кг (понад $10), а вже в кінці липня ягода коштувала в 2,5 рази дешевше. Проте якщо торік лохину можна було зустріти не на всіх оптових ринках, то цього року її продавали постійно на основних майданчиках.

Очікується, що в найближчі роки ціни на ягоду просядуть на 10-15%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.