Кооперативу UkrUp знадобилося більше року, щоб вийти зі своєю продукцією в київські мережі супермаркетів. Про це в інтерв’ю AgroFM розповіла засновниця UkrUp Ганна Морозова.

За її словами, раніше кооператив вирощував часник, зараз збільшили площу земель і садять салати, капусту, броколі, кавуни та гарбузи.

«Коли був лише часник, з нами не хотіли співпрацювати — часнику і так вистачає, — розповідає Морозова. — Тому диференціювалися по продуктам, які більш цікаві супермаркетам. Вони нішеві, і на них більший попит. Тепер часник іде разом з броколі чи кавуном як додатковий товар».

Морозова говорить, що будь-який вітчизняний супермаркет прагне отримати три речі: якісний продукт, стабільне його надходження та ринкову ціну. А вже потім мова йде про розрахунки, терміни постачання, тощо.

Щоб виконати ці умови і вийти в рітейл, фермерам варто більше довіряти один одному та навчитися домовлятися. Продукцію є де зберігати, треба лише об’єднатися, привезти її, разом зберегти і разом продати.

«У одного виробника є 10 т товару, у іншого ще 5 тонн, а у когось 15 тонн. Вкупі можна закрити цим товаром поставки в одну мережу протягом місяця», — пояснює спеціаліст.

З кожним супермаркетом виробник підписує договір на додаткові послуги. Сюди, наприклад, входить вартість полички для упакованих та брендованих товарів. «Якщо ваш товар лежить не на третій полиці, а на другій чи на першій, то ви за це доплачуєте», — розповідає Морозова.

Звісно, говорить вона, можна продавати товар насипом і не платити за поличку, але і виручка за продукт без упаковки буде значно меншою.

Також в додаткові послуги входить вартість логістики до роздрібних точок з розподільчого центру супермаркету. І це набагато дешевше і зручніше – привезти тонну товару на розподільчий центр та доплатити рітейлеру, ніж самому розвозити по 100 кг товару по різним точкам продажу.

Загалом обходяться додаткові послуги супермаркетів від 7 до 15% об’єму поставленого товару.

Окрім того, варто врахувати, що супермаркет встановлює відсрочку платежу за поставлений товар. Якщо це швидкопсувна продукція, то за неї розраховуються з виробником у термін приблизно до 10 днів. Що стосується овочів, які зберігаються більше місяця, то відсрочка платежу може складати 2-4 тижні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.