Супермаркет «Novus» продає свіжу малину по 880 грн/кг (125-грамових упаковках за ціною 109,99 грн), тоді як поруч на ринку її можна купити за 28-35 грн/кг, тобто майже у 30 разів дешевше, написав на своїй сторінці Facebook Андрій Ярмак, економіст інвестиційного відділу FAO (ООН).

«В інших супермаркетах ціни коливаються в межах 50 грн/кг, — підкреслює експерт. — Жодна людина не заплатить за ту ж малину тієї ж якості в 30 разів більше, якщо вона зверне увагу на ціну. Отже, це розраховано на багатого неуважного покупця».

За даними ресурсу Shuvar info, оптова ціна на малину на київському ринку «Столичний» коливається в межах 22-28 грн/кг. Для порівняння: на варшавському ринку Bronisze малина зараз коштує в переведенні зі злотих 16 грн/кг, а на барселонському Marcabarna близько 200 грн/кг (6 євро).

«Малина у «Novus» відрізняється лише тим, що менш свіжа, ніж на вулиці, упаковка в неї найпростіша. Ця продукція не має органічної сертифікації, — стверджує Ярмак. — Але навіть якщо б її мала, вона могла б коштувати вдвічі, максимум утричі дорожче, але не у 30».

Економіст FAO після випадку з малиною придивився і до інших продуктів цієї мережі, виявивши гриби шиітаке, на ціннику яких було написано: «Organic Innovations».

Однак на упаковці товару він, за його словами, не знайшов згадки ні про органічне, ні про інноваційне походження продукту. Це також не було назвою виробника, яке звучить як “Ніко Агро Холдинг”.

«Novus» працює в сегменті відносно заможних покупців, які дуже часто не звертають увагу на ціну, — пояснює Ярмак. — Отже, супермаркет зловживає цим. Я хочу, щоб люди навчилися розуміти, що репутація — це основа бізнесу. І щоб “влітали” на гроші, коли плямують цю саму репутацію».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.