При подачі українських зерновозів на навантаження до елеваторів 10-15% з них відбраковуються через те, що вагони несправні або їх технічний стан залишає бажати кращого, розповів в інтерв’ю виданню «Зерно» Микола Горбачьов, президент Української зернової асоціації (УЗА).

Вагони, які можна відправити прямо до кордону з ЄС, можна перерахувати на пальцях однієї руки. В основному для такої логістики використовують або приватні вітчизняні вагони, або орендовані в Європі.

«Навіть після підвищення тарифів «Укрзалізниця» відчутно не відновила вагонний парк і не збільшила число локомотивів, — стверджує Горбачьов. — Кроком відчаю можна назвати купівлю 30 локомотивів виробництва General Electric».

Однак цих трьох десятків машин явно не вистачить, щоб зміни до залізничної логістики стали помітні для трейдерів.

Оскільки в Україні перевезення зерна не надійне і не якісне, зерновий ринок в країні стає дисконтними, робить висновок глава УЗА.

Тобто, якщо купувати сировину в Україні, воно буде дешевше, ніж, наприклад, у Румунії і навіть Росії, з урахуванням, що якість зерна буде одна й та ж.

Невідомо, скільки судну доведеться стояти в порту в очікуванні доставки до нього зерна по території України. Тому покупці закладають $2-3 на кожну тонну.

«Такий дисконт дає можливість затримати судно в порту на кілька днів для проведення вантаження, — пояснює Горбачьов. — Це ті гроші, які недоотримує Україна з зовнішніх ринків».

Як прогнозують експерти, до 2023 року Україна наростить виробництво зернових удвічі, і трейдери цілком змогли б збільшити обсяги експортних поставок. Але тільки в тому випадку, якщо їм дозволить транспортна інфраструктура.

Як ми писали раніше, «Укрзалізниця» в цьому році планує придбати 7,4 тис. вагонів, з яких тільки 137 зерновози (1,8%).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.