Rytejl 1920x1080 696x392
Shopper with Cart in Supermarket --- Image by © Dave & Les Jacobs/cultura/Corbis

В українському продуктовому рітейлі активізується тренд франчйзинга. Найближчим часом франшизу запропонують три великі мережі, повідомляє Retailers з посиланням на експертну компанію Franchise Group.

Які саме торговельні гіганти почнуть торгувати франшизою, Franchise Group не розкриває. З інших джерел відомо, що «Еко-маркет» збирається купувати західноукраїнську Avanta Group, частиною якої є працююча по франшизі мережа «АВС-Маркет», та й сам “Еко” планує розвивати франшизу.

Рітейл-холдинг «Пакко», має 12 магазинів у 5 областях Західної України, вже її розвиває: по франшизі працюють шість однойменних магазинів. У компанії є проект торгових точок маленького формату «Вопак експрес» з площею до 250 кв. м.

Роялті, що будуть виплачувати користувачі франшизи, становитиме 1-1,2% від виручки магазину за місяць. Шляхом франшизи “Пакко Холдинг” хоче розширитись на весь захід країни, а також охопити Київську, Житомирську, Вінницьку області та вийти в столицю України.

Найбільшою продуктовою мережею, яка працює за франшизою (220 250 магазинів), експерти називають «Наш Край». Вони також є майстер-франчайзі голландської мережі Spar. А це ще понад 15 торгових точок.

За словами Андрія Кривоноса, голови Асоціації франчайзингу України, більш великі гравці — наприклад, Novus, «Велика Кишеня», хоча і менш помітні на ринку франшизи, але також мають у своїх мережах кілька франчайзі-партнерів. У Metro C&C також є угоди, що нагадують таку форму співпраці.

Інертність великого продуктового рітейлу в сфері франчайзингу до сього дня фахівці пояснюють тим, що компанії побоюються розкривати свої бізнес-секрети іншим підприємцям. Не рідкість, коли ті спочатку купують франшизу, а потім відкривають свої мережі, які копіюють франчайзера.

Однак для дрібних мереж франшиза — кращий спосіб розвитку і протистояння великим гравцям, вважають експерти. І потенціал України на цьому ринку величезний, додає Кривоніс.

В деяких країнах Європи та Південно-Східної Азії майже 100 % продуктового рітейлу — це мережі, що працюють по франшизі. Такий спосіб зручний для розширення, тому що не вимагає великих вкладень — гроші витрачають ваші партнери, а не ви.