Оживити картопляний бізнес в Україні допоможе розвиток експорту, переробки, а також об’єднання виробників та обмін інформацією один з одним. Таку думку в ефірі AgroFM висловив Микола Гордійчук, директор селекційної компанії «Агріко Україна».

На його погляд, відкриття експорту – це нелегка справа, але сьогодні канали для зовнішніх поставок є.

«У наших європейських сусідів склалися певні проблеми з урожайністю. У деяких регіонах Німеччини, Нідерландів, Бельгії цьогоріч можуть втратити третину, а то і до половини врожаю. І ті контракти, які у них були на поставку в Саудівську Аравію, ОАЕ, Північну Африку лишаються незакритими, — розповідає Гордійчук. — Якраз туди могли б зайти українські виробники, показати свою якість та можливість постачання картоплі на ці ринки. Така нагода трапляється нечасто».

Наступне – це переробка. Незважаючи на економічну, політичну нестабільність в країні, компанії таки вкладають кошти в розвиток свого бізнесу. Наприклад, зараз всі обговорюють встановлення лінії з виробництва чіпсів у Миколаївській області.

Гордійчук звертає увагу, що ринок переробки зростає у всьому світі. Сегмент картоплі фрі демонструє щороку 10-15% приросту, дещо повільніше росте ринок чіпсів та крохмалю.

«Україна не буде стояти осторонь. Ми активний гравець, і якщо йтимемо в ногу з цими тенденціями, то у нас ринок переробки також зростатиме», — говорить Гордійчук.

Натомість сегмент свіжої картоплі зростання не демонструє. І в Україні це теж помітно. Населення скорочується, та й споживає все менше картоплі, віддаючи перевагу альтернативним продуктам.

Нагадаємо, раніше Ігор Завадський, генеральний директор «Солана Україна» розповідав, що виробництво картоплі може бути прибутковим, якщо збирати 40 т/га. Причому бульб високої якості там має бути принаймні 90%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.