Компенсацію від держави на купівлю вагонів-зерновозів аграрії-виробники не отримають, таке резюме колонки, опублікованої на сайті «Новое время» Іваном Мірошниченко, членом комітету Верховної Ради з питань аграрної політики та земельних відносин.

Причиною цього стало вето Президента України, накладене на законопроект № 7010 про введення “єдиного вікна” на митниці.

Саме в цей документ, за словами Мірошниченка, «манівцями, з порушенням Регламенту ВР, була “просунута” норма про відшкодування аграріям-товаровиробникам вартості закуплених ними вагонів для перевезення зерна».

«Сюрреалізм, не інакше!» — вигукує нардеп.

Сам законопроект містив прогресивні норми, спрощував процедури митного оформлення і контролю товарів, був націлений на боротьбу з контрабандою.

Однак зовсім не через це глава держави відхилив документ. Майбутній закон ні за назвою, ні по суті не стосується дотацій аграрної галузі.

Раніше ЗМІ писали, що купувати зерновози, а отже й отримувати дотації на це, можуть лише великі аграрні холдинги, великі логістичні компанії або трейдери, але ніяк не середні та дрібні фермери, які користуються не вагонами, а сівалками, тракторами і комбайнами.

«Хотілося б мені подивитися на тих аграріїв, які можуть собі дозволити купити вагони для перевезення зерна», — зазначає нардеп.

Тобто поправка була вигідною лише 2-3 й без того небідним гравцям ринку. Це порушує принципи економічної конкуренції, робить висновок експерт. І чим вони заслужили право отримувати з кишень налогплательщиков гроші на поповнення парку зерновозів, задає він риторичне питання.

Вже в 2018-му ці гравці, які просували поправки про вагони могли б отримати компенсацію, якби законопроект не був відхилений Президентом.

Мірошниченко робить припущення, що цим “аграріям з вагонами” і пішов би горезвісний фермерський мільярд, який влада обіцяє в якості компенсації звичайним сільгоспвиробникам.

«І ті б місяцями чекали б коштів на сівалки, жниварки, трактори і т. д., а можливо і взагалі не побачили б ніяких грошей, — підсумовує експерт. — Тепер лобістам поправок потрібно переконувати парламент не підтримувати пропозиції Президента і шукати вже 300 голосів для подолання вето».

Раніше ми повідомляли, що Верховна Рада проголосувала за внесення вагонів-зерновозів в перелік сільгосптехніки, під час закупівлі якої агровиробники отримують компенсацію.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...