Фото: chudo-market.ua

Комунікація між виробниками яблук та переробниками на сьогоднішній день є односторонньою: переробник встановлює ціну, а фермер змушений на неї погоджуватися. Про це в ефірі «Громадського радіо» повідомив Дмитро Крошка, голова асоціації «Украсадпром».

За його словами, так відбувається через те, що ринок переробки яблук дуже обмежений: на ньому існує всього три основні гравці, які фактично і встановлюють ціни. Вони є чи не єдиним каналом збуту яблук другого-третього сорту для фермерів.

«І тут фермеру потрібно визначатися: або здавати таку продукцію на переробку, або нікуди. Садівники півдня та західної України не те, що не збирають врожаї, а взагалі викорчовують насадження, оскільки не рентабельно на сьогоднішній день виробляти продукцію для переробки. Тому асоціація дуже активно підтримує нові канали збуту, нові види переробки та збільшення кількості суб’єктів, які є переробниками», — говорить він.

Також Крошка зазначає, що “Укрсадпром” звернулвся до Мінагрополітики та Антимонопольного комітету, щоб за їх підтримки посадити за стіл переговорів переробників і фермерів.

«Вони мають визначитися між собою, вислухали один одного, для того, щоб винайти ту формулу, яка дозволяла б заробляти усім, оскільки вартість продукції переробки, наприклад, яблучного концентрату, не так стрімко коливається як ціна закупівлі сировини», — говорить Крошка.

Також експерт зауважує, що українські виробники яблук, що мають змогу експортувати свою продукцію, змінили вектор експорту і вже більше 50% всього експортованого яблука минулого МР було поставлено до Європейського союзу. Проте для українського виробника на цьому ринку існує перепона, оскільки європейські виробники користуються великою кількістю дотацій і можуть запропонувати іншу ціну на свою продукцію.

«Тому останній торговий сезон був для нас сконцентрований на тому, щоб зробити максимальну кількість поставок. Навіть не по обсягу, а по кількості, просто, щоб вийти на цей ринок», — говорить він.

На чому особливо акцентує увагу Крошка, що саме за останні півтора тогрових сезони дуже підвищилася якість української продукції.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...