Novosti Yabloki1 800x450
Фото: chudo-market.ua

Комунікація між виробниками яблук та переробниками на сьогоднішній день є односторонньою: переробник встановлює ціну, а фермер змушений на неї погоджуватися. Про це в ефірі «Громадського радіо» повідомив Дмитро Крошка, голова асоціації «Украсадпром».

За його словами, так відбувається через те, що ринок переробки яблук дуже обмежений: на ньому існує всього три основні гравці, які фактично і встановлюють ціни. Вони є чи не єдиним каналом збуту яблук другого-третього сорту для фермерів.

«І тут фермеру потрібно визначатися: або здавати таку продукцію на переробку, або нікуди. Садівники півдня та західної України не те, що не збирають врожаї, а взагалі викорчовують насадження, оскільки не рентабельно на сьогоднішній день виробляти продукцію для переробки. Тому асоціація дуже активно підтримує нові канали збуту, нові види переробки та збільшення кількості суб’єктів, які є переробниками», — говорить він.

Також Крошка зазначає, що “Укрсадпром” звернулвся до Мінагрополітики та Антимонопольного комітету, щоб за їх підтримки посадити за стіл переговорів переробників і фермерів.

«Вони мають визначитися між собою, вислухали один одного, для того, щоб винайти ту формулу, яка дозволяла б заробляти усім, оскільки вартість продукції переробки, наприклад, яблучного концентрату, не так стрімко коливається як ціна закупівлі сировини», — говорить Крошка.

Також експерт зауважує, що українські виробники яблук, що мають змогу експортувати свою продукцію, змінили вектор експорту і вже більше 50% всього експортованого яблука минулого МР було поставлено до Європейського союзу. Проте для українського виробника на цьому ринку існує перепона, оскільки європейські виробники користуються великою кількістю дотацій і можуть запропонувати іншу ціну на свою продукцію.

«Тому останній торговий сезон був для нас сконцентрований на тому, щоб зробити максимальну кількість поставок. Навіть не по обсягу, а по кількості, просто, щоб вийти на цей ринок», — говорить він.

На чому особливо акцентує увагу Крошка, що саме за останні півтора тогрових сезони дуже підвищилася якість української продукції.