На одній з лінійок алкогольної продукції, яка продається на українському ринку, виробник почав використовувати CipherME — нову систему електронних акцизів, повідомляє Data.

З допомогою мобільного додатку вона дозволяє розпізнати пляшку з підробленим алкоголем. Система створює унікальний графічний елемент з QR-кодом, дані з якого зберігаються в захищеній «хмарі».

Завод клеїть етикетки з QR-кодом, і споживач або інспектор з допомогою безкоштовного мобільного застосування CipherME може просканувати і перевірити справжність продукту.

Додаток вже викладено в App Store і скоро очікується в Google Play.

Інформація з QR-коду також дає можливість виробнику або дистриб’ютору бачити ланцюг постачання через дані, які приходять від контролерів і споживачів.

Нове рішення поки не взяте на озброєння урядом України. Чиновники тільки вирішують, коли і в якому вигляді вони введуть електронну акцизну марку.

В той же час звичайна паперова акцизна марка, яка сьогодні повсюдно клеїться на пляшки з алкоголем, безнадійно застаріла, вважає Андрій Панасюк, експерт з податкового законодавства.

«Розвиток технологій її вбив, — пояснює він. — Сьогодні її можна підробити навіть без спеціального дорогого обладнання».

Як наслідок, в Україні зростає ринок контрафактної алкогольної продукції. Сьогодні він досяг 60%, свідчать дані МВФ, у той час як у середньому по світу складає до 25%.

Згідно з дослідженням Pricewaterhousecoopers, через «лівий» алкоголь український бюджет щороку втрачає понад 11 млрд грн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...