Несумісність формату ведення бізнесу в Україні з європейським форматом гальмує розвиток експорту плодоовочевої продукції, передає «Шувар-Инфо».

В ЄС всі учасники ринку — від виробників до рітейлу — заробляють завдяки стабільним поставкам і тому зацікавлені в якісному зберіганні товару, пояснює Тетяна Гетьман, керівник департаменту маркетинг-аналітики оптового ринку «Шувар».

А в Україні заробляють на перепаді цін. Як тільки фермер або перекупник чує про їх зростання, він притримує продукцію на складі. Це працює лише на кишеню імпортерів, вважають експерти. А коли весь обсяг притриманого товару непередбачувано з’являється на ринку, це обрушує ціну.

Українські фермери починають шукати шляхи експорту тільки тоді, коли їх не задовольняють ціни на внутрішньому ринку, зазаначає Гетьман, але так робити не можна. Цим треба займатися системно.

За її словами, вітчизняний плодоовочевий ринок — хаотичний, погано прогнозований і не дозволяє будувати експортні відносини з країнами, де бізнес працює по-іншому.

Оцінити свій потенціал для виходу на експорт досить просто, впевнена Гетьман. Потрібно знайти потенційного партнера, дізнатися його потреби і вимоги, оцінити власні можливості й бути готовим виконати умови контракту.

Часто експортні угоди передбачають роботу за фіксованою ціною протягом одного сезону. Також потрібно навчитися чекати оплату, яка з Європи може прийти пізніше, ніж через два місяці.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.