Залізниця не встигає за розвитком сільського господарства. Це помітно вже зараз, але до 2022 року попит аграріїв на перевезення залізничним транспортом зросте ще більше — з нинішніх 52,4 млн т до 70 або навіть 95 млн т. Такими прогнозами поділилися в IMF group Ukraine, пише «Новое время».

За розрахунками експертів, цьому сприятиме зростання врожаю і відповідне збільшення потреби в ресурсах для його виробництва, в тому числі мінеральних добривах.

Так, за підсумками 2017-го року врожайність зернових в середньому по Україні склала 42,5 ц/га. Для порівняння, в Китаї збирають 60 ц, у Німеччині – 71,8 ц, в Австрії – 72,5 ц. Якщо Україні вдасться наблизиться до їх рівня, то валовий збір зернових сягне 100 млн т. І цьому є всі передумови, погоджуються учасники ринку.

А от що готове до збільшення врожаю – так це портова інфраструктура. Інвестиції бізнесу в припортові елеватори повністю змінили ситуацію з дефіцитом потужностей всього за 10 років. І тепер є впевненість у тому, що при наявності попиту зерно в портах не затримається, вважають в IMF group Ukraine.

Тобто залізниця залишається головною проблемою майбутнього врожаю, констатують аналітики. Про неможливість збільшити перевалку зерна визнають і в самій Укрзалізниці. Щодоби компанія може надати лише 1056 хоперів-зерновозів, при потребах ринку на пікові періоди в 6 тис. одиниць.

Паралельно, до 2025 року, згідно з підрахунками функціонерів держкомпанії, весь нинішній парк хоперів-зерновозів повністю вийде з ладу. Наприклад, сьогодні, знос парку зерновозів складає 97,8%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...